۱۹ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5678561
T T
۰ نفر
اطلاعیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درباره حوادث کوی دانشگاه تهران # تهران ،ایرنا: 19 تیر 1378 برابر با 10 ژوئیه 1999 سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد:"حمله ددمنشانه نیــروهای انتظامی و انصار استبداد به خوابگاه دانشگاه تهران و ضرب و شتــم وحشیانه دانشجویان نمی تواند اقدامی خودسرانه و ناشی از یک تصمیــــم شخصی باشد".
این سازمان در اطلاعیه ای که یک نسخه از ان از طریق نمابر به "ایرنـا" ارسال شد، امده است: "این اقـــدام همانند ایده تحدیــد ازادی مطبوعات با پرونده قتل های پاییز گذشته مرتبط است".
این سازمان به دانشجویان دانشگاهها توصیه کرد که برای پرهیز از وقـوع حوادث کــــوی دانشگاه، تجمع و تظاهرات را به تحصن متمرکز و ارام در درون دانشگاهها تبدیل کنند و از طریق مذاکره با نمایندگان ویژه مقام معظم رهبری و رییس جمهوری به راه حل شایسته مبنی بر مجازات کلیه عاملان و امـران حمله به خوابگاه دانشگاه تهران و اخذ تضمین های کافی جهت عدم تکــــــرار چنین فجایعی دست یابند.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران گفت: در پی توقیف روزنامه سلام و به خاک و خون کشیده شدن دانشجویان مظلوم در خوابگـــاه دانشگاه تهران در روز جمعه، دومین دستاورد برنامه ای فراگیر که طرح تحدید ازادی مطبوعـــات بخشی از ان است، اشکار شد.
این سازمان در این اطلاعیه با اشاره به حوادث کوی دانشگاه، می افزاید: حوادث مذکور نشان می دهد که پرونده قتل ها و حوزه نفوذ و اقدامــــات محفل نشینان مزدور و توطئه گر بسیار گسترده تر از ان چیزی است که تصور می رفت.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ابراز عقیده کرده است: هجوم گسترده علیه مطبوعات،طرح تغییرقانون مطبوعات وادعای موهوم استحاله نیروهای انقلاب، زمینه سازی برای انسدادسیاسی دراستانه انتخابات مجلس ششم ومجازات مطبوعات سیاسی و نیروهای انقلابی بخاطر افشــا و مخـالفت با ایده هایی است که سعید اسلامی و همفکران وی در پی تحقق ان بودند.
این سازمان در این اطلاعیه خطاب به " مـراجع بزرگوار و علمای روشن بین حوزه های علمیه" اورده است: توقیف روزنامه سلام و حملـه به دانشجویان نشان داد که از ان همه هیاهو در چهره اسلام خواهی و دین مداری نه مبارزه با خطر موهوم رواج بی دینی و فساد و فحشا، بلکه ایجاد بحـــــران در کشور و سرکوب کانون ها و نیروهای مسلمان و انقلابی بوده است.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه خود همچنین خـــــواستار " موضع گیری مراجع عظام و علمای بزرگوار" در برابر حوادث اخیر شد.
ایـن سازمان در بخشی از اطلاعیه خود در خصوص موضوع استعفا و کناره گیری برخی از اعضای هیات دولت، گفت: استعفا و کناره گیری راه حل منــاسبی برای برخورد بااین بحران نیست و کشور را به سمت بحران بیشتر پیش می برد.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران افزود: مردمی که شما را انتخــــاب کرده اند، از شما اقتدار و قاطعیت می خواهند، نه استعفا.
این سازمان از حفظ متانت و هوشیاری ، پــــرهیز از حرکات عکس العملی، تاکید اصولی، صریح وروشن بررفع موانع ساختگی درپیش پای دولت، تعیین تکلیف نهایی وضعیت فرماندهی نیروهای انتظامی و شبه نظامیان انصــــار استبداد و ستاد فرماندهی انان به عنوان مهمترین و مبرم ترین اقدامی نام برد که دولت و رییس جمهوری باید انجام دهند.
۰ نفر