۱۹ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5678553
T T
۰ نفر
اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران # تهران ،ایرنا: 19 تیر 1378 برابر با 10 ژوئیه 1999 در پی تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی ایران دبیـــرخانه این شـورا شنبــه شب با صـدور اطلاعیه ای عوامل حادثه کوی دانشگاه تهران و برخورد با دانشجویان را محکوم کرد.
در این اطلاعیه آمده است : به دستور رییس محترم جمهوری اسلامی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملـی با تشکیل جلسه فوق العاده پیرامون حوادث اخیر کوی دانشگاه تمامی جوانب حادثه تاسف بار برخــورد با دانشجــویان و ورود به حریم کوی دانشگاه را بررسی و تصمیمات مهمی اتخاذ نمود.
در این رابطه وزیران فرهنک و آموزش عالی ، بهداشت و درمان، وزیر کشور و مقام های امنیتی گزارش های مشروح درگیریها، خسارات و برخورد با دانشجویان را طرح کردند و مقرر شد: 1 - این حادثه تاسف بار به هیچ وجه قابل قبول و گذشت نیست و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این حرکت را محکوم کرده و با دانشجویان ، مجروحان و حادثه دیدگان اظهار همدردی می کند.
2 - دبیرخانــه شورای عالی امنیت ملی گروه ویژه ای را برای بررسی همه جانبه و رسیدگی دقیق به ابعاد ، علل و عوامل پیدا وپنهان واقعه و شناسایی دقیق و برخورد قاطع با گروه های فشار که با حرکت های غیرقانونی خود منشا مشکلات فراوانی هستند تعیین و مقـــرر داشت مقام دستوردهنـــده ورود نیروی انتظامی به کوی دانشگاه عزل و برابر مقررات جاری با او رفتار شود.
3 - کلیه خسارتهای مادی و معنوی وارده به دانشجویان جبران و خرابی های حاصله ترمیم گردد.
4 - کلیه بازداشت شدگان آزاد شده اند و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گروهی را برای پیگیــری رسیدگی به مجروحان حادثه تعیین و ترتیبات مـداوای فوری آنان را معمول داشته است .
5 - دبیـرخانه شورای عالی امنیت ملی از عزیزان دانشجو می خواهد که با حفظ آرامش و با تکیه بر روش های قانونمند،این شورا را درپیگیری این حادثه تاسف بار یاری نمایند.
6 - جمــع بندی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به استحضار مقام معظـم رهبری و فرماندهی کل قوا رسید وایشان مصوبات دبیرخانه را مورد تایید قرار داده و بر ضرورت پیگیری امر تاکید فرمودند.
۰ نفر