۱۸ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5678365
T T
۰ نفر
تجمع در کوی دانشگاه تهران دراعتراض به توقیف روزنامه سلام # تهران ،ایرنا: 18 تیر 1378 برابر با نهم ژوئیه 1999 جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران مقارن ساعت 22 دیشب ( پنجشنـــبه ) در اعتراض به توقیف روزنامه سلام و تصویب لایحه اصلاح قانــون مطبوعات در مقابل کوی دانشگاه تهران در خیابان " کارگر شمالی " تجمع کردند .
به گزارش " ایرنا " این دانشجویان که تعداد آنها حدود 200 نفر بود پس از تجمع در داخل کوی دانشگاه، به سمت تقاطع " جلال آل احمد " حرکت کردند و باسردادن شعارهایی مراتب اعتراض خود را اعلام کردند .
" بهاء الدین شیخ الاسلام " سخنگوی وزارت کشور امروز ( جمعه ) در گفت وگو با " ایرنا " در مورد تجمع دانشجویان گفت : دانشجویان پس از بازگشت بــه کوی دانشگاه تهران ، با حمله تعدادی از افراد که لباس شخصی بر تن داشتند و به سمت آنان سنک پرتاب می کردند روبرو شدند .
وی افزود : متعاقب این مساله با تحریک شدن برخی دیگراز دانشجویان ، تعداد دانشجویان معترض به 500 نفر رسید که در اثر درگیری آنان ، شیشه های ساختمان کوی دانشگاه و تعدادی از خودروهای پارک شده در محل شکسته شد .
شیخ الاسلام گفت :نیروی انتظامی نیزبدون هماهنگی با وزارت کشور ساعت چهار بامداد امروز وارد ماجرای این درگیری شده وتعدادی از دانشجویان را دستگیر کرد.
وی افزود : پس از وقوع این درگیری ، شـورای تامین استان تهران تشکیل و قرارشد افراد بازداشت شده بجز عاملان اصلی و محرکان آنها آزاد و هیاتی نیز متشکل از استانداری تهران و مسوولان دانشگاه تهران پیگیر ماجرا شوند .
سخنگوی وزارت کشور همچنین تاکیدکرد : دستور بازسازی قسمتهای تخریب شده ساختمانهای کوی دانشگاه وترمیم خرابی دیگرقسمتها داده شده تا دانشجویان از فردا که امتحاناتشان شروع می شود با مشکلی مواجه نباشند .
به گفته یک مقام مسوول در اثر این درگیری تعدادی ازدانشجویان و همچنین چندتن ازماموران نیروی انتظامی مجروح شدند که برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند .
به گزارش خبرنگار ما ، هــــم اینک اوضاع در کوی دانشگاه تهران آرام است و نیروهای انتظامی کنترل اوضاع را بر عهده دارند .
*م.ف *
۰ نفر