۵ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5676903
T T
۰ نفر
سفیر جدید سری لانکا، با معاون اول رییس جمهوری ایران دیدار کرد # تهران ، ایرنا: پنجم تیر 1378 برابر با 26 ژوئن 1999 "ک.بی. فرناندو"، سفیر جدید سریلانکا در تهران عصرروز شنبه با " حسن - حبیبی "، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران ، دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش اداره کل اطلاعات و اخبار ریاست جمهوری ، حبیبی، در ایـــــن دیدار بااشاره به زمینه ها و ظرفیت های موجود در جمهوری اسلامــــی ایران و سریلانکا، فعال کردن کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را برای توسعه و تعمیق همکاری های دو جانبه ضروری دانست .
وی، بر تهیه فهرستی از کالا و خدمات فنی و مهندسی که می تواند مـورد توجه و مبادله دو کشور قرار گیرد، تاکید کرد و اظهارداشت : کمیسیون مشترک اقتصادی ایران وسریلانکا می تواند بر اساس این فهرست عملکرد خود را برنامه ریزی و فعال کند.
معاون اول رییس جمهوری ایران ، همچنین تبادل نظر مقام ها و تــــوسعه روابط بخشهای خصوصی دو کشور رابرای گسترش روابط وهمکاری های دوجانبه مفید وموثر دانست .
"ک.بی. فرناندو"، سفیرجدید سریلانکا در تهران نیز با اشاره به روابــط خوب جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا ، اراده مقام های کشورش بــرای گسترش و تحکیم روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها از جمله اقتصادی و تجاری را بیـان کرد.
وی ، همچنین برگسترش همکاری های منطقه ای و بین المللـــــی از جمله در چارچوب سازمان جنبش عدم تعهد و همکاری سازمان های اقتصادی منطقه ای نظیـر سارک، آ.سه .آن و اکو تاکید کرد.
ع / و
۰ نفر