۲ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5672703
T T
۰ نفر
مرحله اصلی مانور بیت المقدس در جنوب غربی ایران آغاز شد # اهواز ، ایرنا : 2 خرداد 1378 برابر با 23 می1999 مرحله اصلی مانور عظیم کنترل شده بیت المقدس در منطقه عمومی هویزه آغاز شد.
در این مرحله از مانور ، نیروهای عمل کننده با استفاده از ادوات جنگی سنگین از جمله تانک با نفوذ به عمق خاک دشمن فرضی، ضمن سرکوب دشمن، اهداف از پیش تعیین شده را به تصرف در آوردند.
در این مانور علاوه بر به آزمایش گذاشتن ادوات جنگی مدرن از جمله تانک و نفربر ، نیروهای چتر باز تیپ هوابرد سپاه عملیات محوله در مبدان رزم را به خوبی به معرض عمل و آزمایش گذاشتند.
در جریان این مانور همچنین رزمندگان اسلام پروازهای شناسایی ، پاکسازی آلودگی منطقه ناشی از تک شیمیایی دشمن فرضی و نیز شلیک گلوله های ضد هوایی را به مرحله اجرا گذاشتند.
فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا)، هدف از برگزاری مانور بیت المقدس را که به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر به اجرا درآمده است، افزایش رزمی و آمادگی نیروهای سپاه اعلام کرد.
سردار سرتیپ "رحیم نوعی اقدم" روز یکشنبه گفت: این مانور در منطقه ای به وسعت 250 کیلومترمربع در سه مرحله آغاز شده است، که نیروهای عمل کننده فردا با وارد شدن به شهر خرمشهر ضمن نشان دادن نحوه آزادسازی خرمشهر یاد وخاطره شهدای فتح خرمشهر را گرامی خواهند داشت.
فرمانده ارشد سپاه منطقه خوزستان همچنین در ارتباط با این مانور ضمن اعلام حضور نیروهای هوایی ، زرهی ، پیاده و آتش پرحجم توپخانه اظهار داشت: 200 ناظر که دارای تجربیاتی از هشت سال دفاع مقدس هستند بر انجام مانور نظارت دارند و نحوه عملکرد نیروهای مانورکننده را در مورد ارزیابی سنجش قرار می دهند.
سردار نوعی اقدم همچنین اضافه کرد: در این مانور نیروهای اسلام ضمن خنثی سازی حملات دشمن فرضی با استفاده از اصل غافلگیری تک شبانه خود را علیه دشمن انجام داده و در نقاط مخصوص استقرار یافته وبه تحکیم مواضع خود پرداختند.
۰ نفر