۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5671111
T T
۰ نفر
ایوانف بار دیگر از تداوم بحران بالکان ابراز نگرانی کرد # مسکو، ایرنا: 21 اردیبهشت 1378 برابر با 11 مه 1999 "ایگور ایوانف" وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه ، بار دیگر با ابراز نگرانی از ادامه بحران در بالکان گفت، این بحــران مسکو و تمام جهان را نگران کرده است.
وی که بعد از مذاکره با "اوبر ودرین" همتای فرانسوی خود با خبرنگاران گفت و گو می کرد، افزود، باید تمام طرف های درگیر در بالکان در جهت پایان این بحران تلاش کنند .
"ایوانف" گفت : با "ودرین" در مورد راه های خارج کردن بالکان از بحران، گفت وگو کرده است .
ایوانف پایه گفت و گوها با وزیر فرانسوی را تصمیمات اخیر نشست وزیران امور خارجه کشورهای گروه 8 که اخیرا در بن برگزار شد، عنوان کرد .
وی گفت ، راه های مسالمت آمیز پایان دادن به بحران ، نحـوه نزدیک کردن نظرات متضاد برخی از طرف های درگیر، و نیز تقویت دیدگاههای مشترک، در این مذاکره مورد بررسی قرار گرفت .
وی با اشاره به گسترش روابط دو کشور گفت: در راستای همکاری و مشورتهای دو کشور فردا (چهارشنبه ) " ژاک شیراک" رییس جمهور فرانسه وارد مسکو خواهد شد.
ایوانف همچنین گفت : در همین راستا "لیونل ژوسپن" نخست وزیر فرانسه در آینده نزدیک از روسیه دیدن خواهد کرد.
اوبر ودرین بعد از ظهر امروز وارد مسکو شد و قرار است امشـب به پاریس باز گردد.
وی قرار است پیش از بازگشت با "چرنومیردین" نماینده ویژه بوریس یلتسین دربالکان که در ساعات آینده از پکن به مسکو باز خواهد گشت ، گفت وگو کند.
این احتمال وجود دارد که ودرین ،ایوانف ، چرنومیرین و "استروب تالبوت" معاون وزیر امور خارجه آمریکا که در مسکو بسر می برد در مورد بحران کوزوو مذاکره کنند .
۰ نفر