۲ اردیبهشت ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5668754
T T
۰ نفر
اعتراض سازمان ملل به ورود نیروهای یوگسلاوی به منطقه غیرنظامی پریولاکا # سازمان ملل ،ایرنا: 2 اردیبهشت 1378 برابر با 22 آوریل 1999 سازمان ملل، رسما به دولت یوگسلاوی به دلیل ورود غیر قانونی مامــوران این کشور به منطقه غیر نظامی شبه جزیره پریولاکا، اعتراض کرد .
این اعتراض از سوی " برنار میه " معاون دبیر کل سازمان ملــل در امور عملیات حفظ صلح به نمایندگی جمهوری فدرال یوگسلاوی در سازمان ملل تسلیم شد.
دولت کرواسی، روز سه شنبه علیه ورود 200 تا 300 سرباز یــوگسلاوی به منطقه غیر نظامی شبه جزیره پریولاکا که توسط نیروهای سازمان ملــــل اداره می شود، اعتراض کرد .
شبه جزیره پریولاکا در دریای آدریاتیک قرار دارد و یوگسلاوی و کــرواسی هر دو ادعای مالکیت آن را دارند . یک نیروی سازمان ملل در منطقه حائــــل بین دو کشور که منطقه غیر نظامی نامیده می شود مستقر شده است و قرار است، دو کشور مشکل این شبه جزیره را در مذاکرات بین خود حل کنند .
" الن دوژامه "، رییس فرانسوی شورای امنیت روز چهارشنبه بعد از جلـسه مشورتی شورا که در آن معاون دبیر کل در امور عملیات حفظ صلح گــــــزارشی ارایه کرد، گفت: نیروی سازمان ملل در پریولاکا حضور ماموران پلیس یـوگسلاوی را در منطقه غیر نظامی بر خلاف توافق های به عمل آمده می داند و تـــــلاش می کند همراه بامقام های بلگراد موضوع را حل کنند .
وی با اشاره به قطعنامه 1222 شورای امنیت که خواستار قطع هــــر گونه تجاوز به منطقه غیر نظامی پریولاکا است ، گفت : شورا مصمم است اوضاع را با دقت دنبال کند .
"ه - ج"
۰ نفر