۱۴ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5652700
T T
۰ نفر
رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران وارد باکو شد # باکو، ایرنا: 14 آذر 1379 برابر با 4 دسامبر 2000 " مهدی کرباسیان " رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ، عصر دوشنبه به منظور شرکت در چهل و چهارمین نشست کمیسیون خط مشی سازمان جهانی گمرک ، وارد شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.
وی در فرودگاه این شهر به خبرنگار "ایرنا" گفت : گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده آسیا و اقیانوسیه در این اجلاس که مسایل سازمان جهانی گمرک از جمله مبارزه با تخلفات گمرکی و قاچاق را بررسی خواهد کرد، شرکت می کند.
به گفته کرباسیان، سازماندهی جدید سازمان جهانی گمرک همسنک با تجارت و اقتصاد دنیا و بحث تخصصی پیرامون ارزش گذاری و طبقه بندی کالاها، محورهای اساسی دیگری هستند که در این نشست به آنها پرداخته می شود.
وی، ضرورت حضور فعال و نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت : گمرک ایران طی سه ماه گذشته دستور جلسه این نشست را بررسی و طرحهایی را جهت ارایه به آن آماده کرده است که پس از تایید و تصویب اعلام خواهد شد.
رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، بررسی مسایل و مشکلات گمرکی تجار و بازرگانان ایرانی را از دیگر برنامه های سفر خود عنوان کرد و گفت : در جریان دیدار و گفت وگو با همتای آذری خود، پیشنهادهای تجار ایرانی و روند همکاری های گمرکی بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
به گفته کرباسیان، طبق قراردادی که بین گمرک ایران و بیمه " آذرآسیا " منعقد شده، تجار و بازرگانان فعال در جمهوری آذربایجان می توانند از این به بعد با استفاده از تسهیلات بیمه یادشده، با خودروهای شخصی خود، بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد نمایند.
وی خاطر نشان ساخت که بخشنامه مربوط به این طرح ، جهت اجراء به گمرک " آستارا" ابلاغ شده است.
چهل و چهارمین جلسه کمیسیون سیاسی سازمان جهانی گمرک، با شرکت روسا و کارشناسان 26 کشور، از 15 تا 18 آذر ماه 79 در شهر باکو برگزار می شود.
24 کشور در کمیسیون سیاسی سازمان جهانی گمرک عضویت دارند و دو کشور نیز به عنوان ناظر در جلسات آن شرکت می کنند.
* 817 ** 807 *
۰ نفر