۵ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5647614
T T
۰ نفر

"پیتر ولاپان" : آینده متعلق به فوتبال آسیا است

۵ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5647614
"پیتر ولاپان" : آینده متعلق به فوتبال آسیا است # بیروت ، ایرنا: پنجم آبان 1379 برابر با 25 اکتبر 2000 "پیتر ولاپان" دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا از مالزی روز پنج شنبه در گفتگویی با ایرنا گفت : فوتبال آسیا می تواند در آینده ای نه چندان دور ، سطح خود را به فوتبال اروپا برساند زیرا قاره آسیا دارای تمامی امکانات لازم برای رسیدن به این مقصود است.
وی افزود:همواره گفته ام، آینده متعلق به فوتبال آسیا است و خوشبختانه فدراسیون بین المللی فوتبال /فیفا/ نسبت به فوتبال آسیا نظر کاملا مساعدی دارد.
ولاپان گفت : پیشرفت فوتبال آسیا و رساندن سطح آن به اروپا در گرو توجه به نونهالان و نوجوانان است. کشورهای آسیایی باید نونهالان و نوجوانان را تا می توانند بسوی ورزش فوتبال جذب کنند. همین نوجوانان می توانند تبدیل به بازیکنان بزرک حرفه ای در فوتبال کشورهای خود شوند و این رمز موفقیت تیم های ملی فوتبال کشورهای قاره پهناور آسیا خواهد بود.
وی افزود : برگزاری مسابقه های لیک باشگاهی بصورت حرفه ای که در برخی از کشورهای آسیایی مثل ژاپن ، کره جنوبی ، عربستان و امارات وجود دارد ، قطعا به پیشرفت و رشد تیم های ملی فوتبال کشورهای آسیایی بسیار کمک خواهد کرد.
دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره جایگاه فوتبال ایران در این قاره گفت : فوتبال ایران همواره تکیه گاه و قدرت برتر فوتبال آسیا بوده و در سالهای دور و نزدیک ، جایگاه ممتازی در این قاره داشته است. فوتبال ایران همیشه در آسیا تاثیرگذار و صاحب کلاسی برتر بوده است.
وی افزود: تیم ملی فوتبال ایران می توانست در جام ملتهای آسیا در لبنان ، یک پای فینال باشد. زیرا خیلی ها پیش بینی می کردند که دیدار پایانی را تیم های ایران و ژاپن برگزار کنند ، اما متاسفانه این تصور و پیش بینی غلط از آب درآمد.
س ش
۰ نفر