۳۰ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5646979
T T
۰ نفر
نماینده ایتالیادرسازمان ملل کشته شدن دوسربازاسراییلی رانقشه این رژیم دانست # رم ، ایرنا: 30 مهر 1379 برابر با 21 اکتبر 2000 سفیر و نماینده دائم ایتالیا در سازمان ملل رژیم صهیونیستی را متهم کرد که تخریب قبر حضرت یوسف (ع) و کشتن دو سرباز اسراییلی در زندان حکومت خودگردان فلسطین، نقشه این رژیم بوده است.
پخش فیلم کشته شدن دو سربازاسراییلی براثر حمله گروه ظاهرا مردمی فلسطین به این زندان، از تلویزیونهای ایتالیا موجب تاثیر بر افکار عمومی و ابراز همدردی با اسراییلی ها شد.
چند روز بعد از این حادثه خبرنگار تلویزیون دولتی ایتالیا در بیت- المقدس با انتشار نامه سرگشاده ای به مردم فلسطین، پخش این فیلم را به شبکه خصوصی این کشور نسبت داد و اعلام کرد که تلویزیون دولتی ایتالیا با فلسطینی ها همدردی می کند. این نامه موجب اعتراض سفارت اسراییل در رم و طرح گسترده آن شد.
"سرجو ونتو" سفیر ایتالیا در سازمان ملل در گفتگویی که در مطبوعات این کشور منتشر شد تصریح کرد این دو حادثه احتمالا توسط خود اسراییل برنامه ریزی شده بودند.
وی افزود: از آنجایی که صحنه قتل یک کودک بی دفاع فلسطینی به دست سربازان اسراییلی در مطبوعات و تلویزیون تمام کشورهای جهان باعث انزجار افکار عمومی علیه اسراییل شده بود در نتیجه اسراییل با توجه به کشتار مردم فلسطین به طور عمدی سربازان خود را از محافظت قبر حضرت یوسف (ع) فراخواند تا این محل توسط مردم خشمگین فلسطین تخریب شود.
ونتو گفت: اسراییل از طرف دیگر دو تن از سربازان خود را برای "قربانی شدن" به طور عمدی به دام فلسطینی ها انداخت سپس از این حوادث فیلمبرداری کرد و آن را در تلویزیونهای کشورهای جهان نمایش داد تا به این طریق بر افکار عمومی جهان اثر بگذارد.
در همین حال، اظهارات نماینده دائم ایتالیا در سازمان ملل باعث خشم رژیم صهیونیستی شد به طوری که "یهودا میلو" سفیر این رژیم در رم در تماس تلفنی با وزارت امور خارجه ایتالیا خواستار واکنش فوری دولت ایتالیا علیه نماینده خود در سازمان ملل شد.
وزارت امور خارجه ایتالیا نیز بی درنک با انتشار بیانیه ای ضمن رد اظهارات نماینده خود در سازمان ملل ، اعلام کرد که سخنان نماینده ایتالیا علیه اسراییل نظر شخصی وی بوده است و نظر وزارت امور خارجه و دولت این کشور نیست.
س ش
۰ نفر