۱۳ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5644627
T T
۰ نفر
هزاران کودک، زنک شروع جشنواره کودک وطبیعت را درتهران به صدا در می آورند # تهران ، ایرنا: 13 مهر 1379 برابر با 4اکتبر 2000 سومین جشنواره کودک و طبیعت، از روز جمعه با شرکت کودکان کشورهای مختلف ،در موزه طبیعت وحیات وحش ایران (دارآباد) برگزار خواهدشد.
این جشنواره باهمکاری سازمان یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد)، موسسات زیست محیطی شهرداری تهران و سازمان های غیردولتی فعال محیط زیست به مدت 8 روز در تهران برگزار می شود .
هدف از برگزاری این جشنواره ،ارتباط سهل تر بزرگسالان از طریق کودکان با حیات طبیعت ، عنوان شده است.
برای باشکوه تر برگزارشدن این جشن تمهیداتی اندیشیده شده است تا کودکان عمده کارهای برگزاری جشنواره را به صورت مشارکتی برعهده داشته باشند.
در سومین جشنواره کودک و طبیعت بخش های متنوعی برای کودکان در نظر گرفته شده است .
در بخشی از این نمایشگاه ایستگاه های آموزشی و سرگرمی ،با توجه به مفاهیم محیط زیست، آموزش داده می شود که در ضمن آن کودکان هم بازی و تفریح می کنند وهم با علوم جانوری، محیط زیست، نجوم، فیزیک و ... آشنا می شوند.
در بخش نمایشگاهی،آثار کودکان همچون نقاشی، کاریکاتور و آموزش مفاهیم حقوق جهانی کودک به صورت نقاشی به نمایش در می آید .
در بخش دیگری از این جشنواره ایستگاه گریم برای کودکان در نظر گرفته شده است تا کودکان با گریم منطبق با طبیعت،محیط زیست کودکانه ای را ترسیم کنند.
همچنین برنامه های زنده عروسکی،اجرای موسیقی سنتی،نمایش فیلم در مورد حقوق کودکان از دیگر برنامه های متنوع این جشنواره عنوان شده است .
جشن بادبادک ها در روز افتتاحیه و روز آخر جشنواره برگزار خواهد شد که در آن کودکان بادباک های دست ساز خود را برای شرکت در مسابقه ،در محیط برگزاری جشنواره به پرواز درخواهند آورد .
همچنین قرار است در کنار مراسم جشن بادبادک ها، سیمرغی بزرک که توسط عروسک گردان ها هدایت می شود در جمع بچه ها شرکت داده شود.
ایستگاه های کلینیک گل و گیاه، لمس حیوانات با هدف از بین بردن ذهنیت منفی کودکان نسبت به جانواران و ... نیز برای شرکت کنندگان در جشنواره سوم در نظر گرفته شده است.
برپایی نمایشگاه کتاب کودک توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، برپایی بازارچه های طبیعت و ... از دیگر برنامه های سومین جشنواره کودک و طبیعت است .
*م.ف *
۰ نفر