۸ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5643898
T T
۰ نفر
درخشش تیم المپیاد کامپیوتر ایران در رقابتهای جهانی چین # پکن، ایرنا: هشتم مهر 1379 برابر با 29 سپتامبر 2000 تیم چهار نفره المپیاد کامپیوتر جمهوری اسلامی ایران که بمنظور شرکت در دوازدهمین المپیاد جهانی کامپیوتر به چین سفر کرده بود ، به دو مدال طلا ، یک نقره و یک برنز دست یافت.
در این رقابت ها که با شرکت 70 کشور جهان و حدود 300 دانش آموز یکشنبه گذشته در پکن آغاز شده بود ، بعداز ظهر روز جمعه با برتری تیم روسیه به پایان رسید و تیم ایران در رده بندی امتیازی ، مقام ششم جهان را کسب کرد.
در المپیاد امسال ، سید بهداد اسفهبد و علی شریفی زارچی موفق به کسب مقام اول و مدال طلا شدند. امید اعتصامی به مدال نقره و حمید مهینی به مدال برنز دست یافتند.
در هشت دوره ای که ایران در این المپیاد شرکت کرده، این نخستین بار است که ایران دو مدال طلا کسب می کند. سال گذشته که المپیاد جهانی کامپیوتر در ترکیه برگزار شده بود ، تیم ایران با یک مدال طلا ، دو نقره و یک برنز به مقام هفتم دست یافته بود.
در مراسم پایانی المپیاد جهانی در پکن ، رده بندی امتیازی تیم های شرکت کننده به این شرح اعلام شد : 1 - روسیه با 2560 امتیاز 2 - رومانی با 2160 امتیاز 3 - چین با 2130 امتیاز 4 - کانادا با 2067 امتیاز 5 - آمریکا با 2020 امتیاز 6 - ایران با 2015 امتیاز در مدالها ، تیم روسیه چهار مدال طلا کسب کرد و تیم های کانادا، لهستان، چین ، رومانی و جمهوری اسلامی ایران هرکدام دو طلا بدست آوردند .
هر چهار شرکت کننده تیم ایران در المپیاد امسال ، دانش آموز سال آخر دبیرستان هستند که از میان 40 هزار دانش آموز از سراسر کشور در چهار مرحله انتخاب و به المپیاد جهانی اعزام شده اند.
ح . س
۰ نفر