۱۴ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5638075
T T
۰ نفر
امامان مساجد لبنان، مسلمانان را به حمایت از بیت المقدس دعوت کردند # بیروت، ایرنا: 14 مرداد 1379 برابر با چهارم اوت 2000 موضوع بیت المقدس و توطئه های مشترک اسراییل و آمریکا "برای یهودی کردن این شهر" از محورهای مهم خطبه های نماز جمعه مساجد بیروت بود و امامان این مساجد، مسلمانان را به حمایت از آرمان قدس دعوت کردند.
شیخ "محمد مهدی شمس الدین" رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان، در مسجد امام صادق در بیروت گفت: "بیت المقدس امانتی بر دوش همه مسلمان و مسیحیان است و همه وظیفه دارند برای حفظ ماهیت باستانی و مذهبی این شهر تلاش کنند".
وی با اشاره به "تلاش های همه جانبه اسراییل بـــرای تصاحب همیشگی بیت- المقدس" گفت: "مسلمانان و مسیحیان با کمک یکدیگر می توانند از بیـت المقدس پاسداری کنند و به دشمن اجازه ندهند این شهر مقدس را صاحب شود".
شیخ "محمد یزبک" از روحانیون حزب الله در خطبه های نماز جمعه شهر بعلبک در شرق لبنان گفت: "وظیفه شرعی و اخلاقی ملت های مسلمان و عرب حکم می کند که آنان برای خارج کردن بیت المقدس از چنک اسراییل از همه امکانات و شیوه های گوناگون سود جویند".
وی با اشاره به سفرهای پی درپی هیات های کشورهای غربی به منطقه ، گفـت که "این سفرها در چارچوب تلاش های جاری برای اعمال فشار بـر حکومت خودگردان قرار دارد تا از بیت المقدس به سود اسراییل چشم بپوشد".
۰ نفر