۳ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5636886
T T
۰ نفر

ستون "کیهان و خوانندگان "را چه کسانی می نویسند

۳ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5636886
ستون "کیهان و خوانندگان "را چه کسانی می نویسند # تهران ، ایرنا: 3 مرداد 1379 برابر با 24 جولای 2000 روابط عمومی ایرنا روز دوشنبه در آخرین اطلاعیه خود نقاب از چهره تولید کنندگان واقعی ستون " کیهان و خوانندگان "برداشت .
دراین اطلاعیه آمده است: تلاش زیادی لازم نیست تا گرداننده واقعی ستون یاد شده و نویسنده پیام های تلفنی را که به واقع باید زبان حال مردم باشد، شناخت. وی کسی جز برادر یکی از مسوولان ارشد تحریریه روزنامه کیهان نیست.
روابط عمومی ایرنا در این اطلاعیه خود افزود: این شیوه القای مطلب با ادعای پیام های مردمی ، گاهی اوقات با دردسرهایی برای گردانندگان کیهان همراه است.
این اطلاعیه تصریح می کند: برای اگاهی کسانی که با این مشکل آشنایی ندارد اشاره به نمونه یی از تصنعی بودن پیام های به اصطلاح مردمی ستون یاد شده و شاهکارهای اطلاع رسانی فرد مزبور خالی از فایده نیست.
روابط عمومی "ایرنا" تاکید کرد: این برادر عجول کیهانی در حالی به نوشتن یک پیام تاثرآمیز از جانب شخصی به نام " حسین آزادبخت " در روز یکشنبه 25 مرداد سال 77 در ستون " کیهان و خوانندگان "در مورد پاورقی " نیمه پنهان " مبادرت کرد که آن پاورقی در همان روز به چاپ رسیده بود.
در پاورقی یاد شده با عنوان "خرده روشنفکری که بدست جاسوس ها بزرک شد"، روزنامه کیهان به زعم خود درباره "مسعود بهنود" اقدام به افشاگری کرده بود.
نویسنده پیامهای مردمی بی توجه به آنکه چگونه یک خواننده می تواند روزنامه کیهان را قبل از چاپ مطالعه کند ،اقدام به نوشتن متنی تایید آمیز درباره مقاله همان روز کیهان کرده بود.
در ستون " کیهان و خوانندگان" یکشنبه 25 مرداد 77 به نقل از"حسین بخت آزاد" آمده بود :" وقتی قسمت اول از شرح حال روشنفکر غرب زده مسعود بهنود را در شماره روز یکشنبه کیهان خواندم دچار بهت وحیرت و اندوه فراوان شدم.
حیرت و تاسفم از این است که چرا اینگونه عوامل با پرونده ای سراسر سرسپردگی و خیانت انقدر گستاخ و بی پروا شده اند که به خود اجازه می دهند در روزنامه های این کشور قلم فرسایی کنند .
نگارنده این ستون فرصت را غنیمت شمرده و با عتاب و خطاب به نقل از خواننده خود روی سخن را به سمت دولت چرخانده و اضافه می کند : روی سخن من با دولتمردان است ، براستی طی بیست سال گذشته امام و مردم این همه خون دل خوردند تا اینگونه عناصر فاسد دوباره در این مملکت قدرت عرض اندام داشته باشند ؟ گوینده فرضی ، فرصت خوبی بدست آورده ، طعنه ای هم به جامعه مدنی ! زده، و می نویسد: "آیااین است معنی جامعه مدنی ؟ تا کی باید شاهد تعمیق استحاله فرهنگی انقلاب باشیم ؟ چرا هشدار وصیت نامه امام درباره جلوگیری از افتادن انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان را نشنیده می گیریم ؟" روابط عمومی ایرنا در ادامه اطلاعیه خود می افزاید : بدنبال این اطلاع رسانی پیش از موعد ! از سوی تولیدکننده ستون یاد شده ، مسوولان این نشریه فرهنگی ! پس از آنکه بخشی از روزنامه چاپ شده بود متوجه این مشکل شده و مبادرت به چاپ مجدد کیهان درهمان روز کردند که البته درچاپ دوم روزنامه دیگر اثری از آن پیام دلسوزانه و دردمندانه نبود.
روابط عمومی ایرنا در پایان اطلاعیه خود تاکید کرد : مشترکان گرامی برای اگاهی بیشتر از این شیوه اطلاع رسانی بی نظیر، می توانند تصاویر روزنامه کیهان در روز یاد شده را بر روی ایرنای تصویری مشاهده کرده و یا اصل آن را از ارشیو موسسه کیهان درخواست کنند.
۰ نفر