۲۶ دی ۱۳۸۰، ۰:۰۱
کد خبر: 5621754
T T
۰ نفر
# دمشق، ایرنا: 26 دی 1380 برابر با 16 ژانویه 2002 رییس جمهوری سوریه، در کمتر از ده روز با پنج هیات آمریکایی از کنگره، سنا و موسسه "بیکر" در دمشق، دیدار و با آنان درباره مسایل مختلف منطـقه و جهان به ویژه راه های مبارزه با تروریسم و روند مذاکرات خاورمیانه گفت و گو کرد. این درحالی است که، "بشاراسد" روز دوشنبه با"جورج بوش" همتای آمریکایی خود تلفنی مذاکره و استوارنامه " تئودور قطوف "، سفیر عرب تبار آمریکا در سوریه را دریافت کرد. در همین حال، منابع آگاه در دمشق خاطرنشان کردند که ششمین هیات آمریکا نیز بیستم ژانویه وارد سوریه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، عصر سه شنبه، در دیدار با پنجمین هیات آمریکا متشکل از هفت تن از نمایندگان اقلیت دمکرات کنگره این کشور به ریاست "ریچارد گپهارت" گفت: موضع سوریه در قبال روند مذاکرات خاورمیانه و برخی دیگر تحولات جهانی تغییر نکرده و ما همچـنان خواهان صلح هستیم. وی، در عین حال افزود: سوریه باوجود تمام فراز و نشیبها در عرصه منطقه از آغاز روند مذاکرات در مادرید تاکنون، همچنان بر مواضع خود استوار است.
رییس جمهوری سوریه، تاکید کرد : ما باید ضـمانت هایی برای دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر دریافت کنیم تا مطمئن شویم که ده سال دیگر صرف گفت و ـ گوهای بیهوده نخواهد شد. بشار اسد گفت: از سرگیری مذاکرات تنها با ایفای نقشی منطقی و بی طرفانه ازسوی آمریکا و تمایل اسراییل نسبت به برقراری صلح،امکان پذیر خواهد بود.
وی، از هیات آمریکایی پرسید: آیا آمریکا با ترور فلسطینیان، بمباران و ویران کردن خانه آنان موافق است و اینگونه اقـدامات را روش برقـراری صـلح می داند؟ رییس جمهوری سوریه تاکید کرد: انتظار می رود مقام های آمریکایی با تحصیل اطلاعاتی مستند و صحیح از دیگران و با برداشتی درست از مسایل منطقه، موضعی بی طرفانه اتخاذ کنند. به گزارش "سانا"، در این دیدار، که در کاخ "الشعب" در دمشق برگزار شد، " فاروق الشـرع "، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجـه سـوریه و " تئودور قطوف " ، سفیر عرب تبار آمریکا ، حضور داشتند. سانا، در این گزارش خود، به دیدگاهها و نظرهای هیات آمریکایی اشاره ای نکرده است. * *815
۰ نفر