۱۹ مهر ۱۳۸۰، ۰:۰۱
کد خبر: 5611146
T T
۰ نفر
# اسلام آباد، ایرنا: 19 مهر 1380 برابر با 11 اکتبر 2001 مقامهای ارشد نظامی، امنیتی و سیاسی پاکستان، روز پنجشنبه با تشکیل یک نشست فوق العاده در اسلام آباد، مسایل امنیتی و انتظامی کشور رابررسی کردند.
در این جلسه که به ریاست ارتشبد " پرویز مشرف " رییس جمهوری و فرمانده ارتش پاکستان برگزار شد، اعضای کابینه فدرال، مقامهای ارشد نظامی، امنیتی ، انتظامی و استانداران ایالتهای چهارگانه پاکستان حضور داشتند. به گزارش منابع رسمی، رییس جمهوری پاکستان در این جلسه تاکید کرد:"دولت به هیچ کس اجازه نقض قانون و خرابکاری را نخواهد داد". ارتشبد مشرف گفت: "زندگی و فعالیت مهاجران افغان باید به اردوگاه هامحدود شود و با نقض کنندگان مقررات نیز بشدت برخورد شود". وی افزود: " مساجد و اماکن مذهبی برای عبادت و انجام امور مذهبی است و دولت به هیچ فرد و گروهی اجازه نمی دهد که از این اماکن برای اعمال خرابکارانه و ضد قانون سوء استفاده کنند". در جلسه روز پنجشنبه مقامهای ارشد پاکستان ، همچنین تصمیم گرفته شد که مهاجران افغان که به نحوی در فعالیتهای غیرقانونی دست دارند،از کشوراخراج شوند. "معین الدین حیدر" وزیر کشور پاکستان در پایان این جلسه به خبرنگاران گفت: " در این جلسه اوضاع کشور و اقدامات و تدابیر امنیتی بررسی شد و به دولتهای ایالتی برای جلوگیری از هر گونه اقدام خرابکارانه دستورات لازم داده شد. وی افزود: "دولت پاکستان ازبرگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز جلوگیری نمی کند،اما درعین حال اجازه نخواهد داد افراد و گروه ها به بهانه راهپیمایی خرابکاری کنند ". دولت پاکستان در روزهای اخیر و همزمان با اوج گرفتن حملات آمریکا به افغانستان، تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف پاکستان بویژه شهراسلام آباد را تشدید کرده است. گزارشهای دریافتی از شهرهای مختلف پاکستان حکایت از این دارد که نیروهای پلیس و ارتش در مناطق حساس مستقر شده اند و گشتهای انتظامی نیز افزایش یافته است. مبادی ورودی و خروجی بیشتر شهرها از جمله پایتخت فدرال به دقت از سوی ماموران پلیس و شبه نظامیان کنترل می شود و افراد و خودروهای مشکوک مورد بازجویی و بازرسی قرار می گیرند. شهرهای مختلف پاکستان از روز دوشنبه این هفته و بدنبال آغاز حملات نظامی آمریکا به افغانستان، شاهد اعتراضات گسترده هواداران گروه های مذهبی بوده است. تظاهرات مخالفان حمله نظامی آمریکا به افغانستان بویژه در شهرهای کویته و پیشاور که هم مرز با افغانستان هستند، از وسعت زیادی برخوردار بوده است.
طی روزهای گذشته در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان و اطراف آن حداقل پنج تن از تظاهرکنندگان در جریان درگیری با پلیس کشته شدند و ده ها تن دیگر زخمی شدند. همچنین چند ساختمان درشهر کویته توسط تظاهرکنندگان خشمگین به آتش کشیده شد. گروه های مذهبی پاکستان قصد دارند روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه بار دیگر در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات اعتراض آمیز علیه آمریکا و متحدانش برگزار کنند. از زمان آغازحملات نظامی آمریکا به افغانستان، چند تن از رهبران و اعضای گروه های مذهبی طرفدار طالبان بازداشت و یا در منازل خود تحت نظر قرار گرفته اند. 806
۰ نفر