۱۱ بهمن ۱۳۸۲، ۰:۰۱
کد خبر: 5540751
T T
۰ نفر
# تهران، ایرنا: یازدهم بهمن 1382 برابر با 31 ژانویه 2004 "صلاحالدین آلپار" سفیر ترکیه روزشنبه در پایان ماموریت خود در تهران با "آقایی" رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.
آقایی دراین دیدار ضمن ابراز خرسندی از مسیر صعودی مناسبات دوجانبه و قدردانی از ابراز همدردی و ارسال کمک های انسان دوستانه دولت ترکیه به زلزله زدگان بم تلاشهای سفیر این کشور در تهران را در تقویت پیوندهای دوستی وایجاد همگرایی بیشتر میان دو دولت و دو ملت حائز اهمیت توصیف کرد.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در ادامه بااشاره به حجم همکاریهای دوکشور درزمینه های مختلف اظهار امیدواری کرد که با افزایش تبادل هیاتهای سیاسی ، پارلمانی واقتصادی میان طرفین روابط فیمابین وارد افقهای روشنتری شود. آلپار سفیر ترکیه نیز دراین دیدار مناسبات دوجانبه درزمینه های مختلف را دارای روندی رو به رشد خواندوهمکاریهای پارلمانی و بویژه نقش گروههای دوستی دوکشور رادرتعمیق مناسبات فیمابین برجسته وموثر برشمرد. سفیرترکیه درادامه با اشاره به وجود اراده سیاسی در طرفین برای گسترش و توسعه هرچه بیشتر روابط، عملیاتی کردن پروژه ها ، طرحها و موافقتنامه های اقتصادی میان دوکشور را در شتاب بخشیدن به روندکنونی مناسبات دوجانبه موثر خواند. صلاحالدین آلپار در خاتمه با اشاره به نقش و تاثیر رفت و آمدهای مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور درتقویت روابط دوجانبه از گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه برای انجام یک سفر رسمی به این کشور دعوت بعمل آورد که مورد پذیرش واقع شد. * 1476 * 225
۰ نفر