۲۷ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 4991809
T T
۰ نفر
.......................................................
تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی27/12/85 خارجی. سیاسی. آمریکا.فلسطین. دولت واشنگتن روز یکشنبه از اظهارات اخیر" اسماعیل هنیه " نخست وزیر دولت فلسطین در زمینه حق فلسطینیان در ادامه مقاومت - ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن" - نانسی بل " سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت : تاکید بر حق داشتن مقاومت - نگران کننده است و مستقیما خلاف اصول مطرح شده ازسوی گروه چهارجانبه که خشونت را نفی می کند -به شمار می رود.
گروه چهارجانبه از کشورهای آمریکا -روسیه - سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا تشکیل شده است. وی خاطرنشان کرد :از نظر ما -دولت فلسطین باید از خشونت پرهیز کند- اسرائیل را به رسمیت بشناسد و به قراردادها و توافقات بین طرفین احترام بگذارد.
بل همچنین تاکید کرد که آمریکا از ادامه همکاری با" محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می کند.
این درحالی است که مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا نیز روز یکشنبه اعلام کرد واشنگتن درصورتی با دولت وحدت ملی فلسطین گفت وگو خواهد کرد که این دولت از خشونت دست بردارد و اسرائیل را به رسمیت بشناسد.
خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد که" استفان هادلی " مشاور امنیت ملی" جرج بوش " رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی" سی. ان. ان" تاکید کرد :ما گفت وگو با دولت وحدت ملی فلسطین را تا زمانی که این دولت با اصول توصیه شده ازسوی گروه چهارجانبه موافقت نکند -رد می کنیم. گروه چهارجانبه خواستار پایان دادن فلسطینیان به خشونت ها و همچنین به رسمیت شناختن اسرائیل است. هادلی همچنین اظهارات نخست وزیر دولت فلسطین را درباره حق فلسطینیان در مقاومت - کمی مشکل برانگیز دانست. هنیه روز شنبه در مجلس قانونگذاری فلسطین بر حق فلسطینیان برای مقاومت تاکید کرد.
این درحالی است که منابع خبری رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کردند آمریکا تصمیم گرفته است با آن دسته از وزیران دولت جدید فلسطین که عضو حماس نیستند تماس و ارتباط داشته باشد.
سخنگوی کنسولگری آمریکادر شهر قدس با بیان این مطلب گفت : آمریکا سیاست تحریم وزیران حماس را ادامه خواهد داد.
این مقام آمریکایی افزود :واشنگتن تصمیم خود درباره ارتباط با بقیه وزیران را نیز براساس موضع آنان اتخاذ خواهد کرد.
کابینه وحدت ملی فلسطین به جز نخست وزیر از 24 وزیر تشکیل شده است که سهم جنبش" حماس 12 " نفر -جنبش" فتح "شش نفر -افراد مستقل سه نفر و فراکسیون" راه سوم" -" حزب مردم" -" جبهه دموکراتیک " و" حزب ابتکار ملی " هر کدام یک وزیر در دولت جدید است. برپایه این گزارش - در نشست روز شنبه مجلس قانونگذاری فلسطین که بطور همزمان در غزه و رام الله در کرانه باختری برگزار شد -نمایندگان این مجلس با اکثریت آرا به اعضای دولت جدید فلسطین رای اعتماد دادند.
هنیه نیز در آیین رای اعتماد به اعضای کابینه جدید گفت : دولت جدید برای برپایی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در تمام خاک اشغالی سال 1967 به پایتختی قدس تلاش خواهد کرد.
مترجمام/ شبس/2300/1770 شماره 167 ساعت 22:05 تمام انتهای پیام 22-05-02.C27
۰ نفر