۱۸ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 4987336
T T
۰ نفر
......................................................................
اسلام آباد -خبرگزاری جمهوری اسلامی18/12/85 خارجی. سیاسی. پاکستان. ایران. هزاران نفر از مردم شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان بعد از از اقامه نماز جمعه در اعتراض به تهدیدهای آمریکا برضد ایران - دست به تظاهرات گسترده ای زدند.
به گزارش ایرنا - تظاهرکنندگان که به دعوت ائتلاف ششگانه احزاب مخالف دولت ( مجلس متحده عمل ) پاکستان در این راهپیمایی شرکت کردند -از سیاست- های دوگانه و متجاوزانه غربی ها به خصوص دولت آمریکاانتقاد نمودند.
تظاهرکنندگان پلاکارد نوشته هایی چون" ما تهدید به تهاجم آمریکا علیه ایران را محکوم می کنیم" -" پاکستان با ایران است " و" مرک بر متجاوز غربی" با خود حمل می کردند.
آنان در طول مسیر راهپیمایی با سردادن شعارهایی چون " مرک بر آمریکا- " "مرک بر متجاوز "و" مرک بر جنایتکاران در افغانستان و عراق -" لشکرکشی در منطقه و تهدید تهاجم به ایران را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان در منطقه " لسبلیه " کراچی تجمع کردند.
در این تظاهرات که در منطقه " لسبلیه " کراچی برگزار شد" -معراح الهدی" رییس حزب جماعت اسلامی کراچی - در تجمع تظاهرکنندگان گفت : آمریکا که در افغانستان و عراق شکست خورده - با گماشته های خود در منطقه تصمیم به تجاوز دیگری به ایران اسلامی دارد.
وی افزود :مجلس متحده عمل تهدید حمله به ایران را شدیدا محکوم می کند و همراه مردم ایران است. رییس حزب جماعت اسلامی کراچی با انتقاد از سیاست های اسلام آباد گفت : دولت پاکستان تابع آمریکا است و برای ادامه حیات خود همه گونه همکاری را با آنها می کند.
معراج الهدی در ادامه افزود :ایران یک کشور همسایه و اسلامی و برادر ما است و نباید ژنرال مشرف فرودگاه و دیگر مناطق نظامی کشور را در اختیار آمریکایی ها برای جنایت دیگری بگذارد.
وی تاکید کرد که در صورت هر حمله ای علیه ایران - باید کشورهای اسلامی از مردم و دولت تهران حمایت کنند.
" یونس بادانی " یکی دیگر از رهبران مجلس متحده عمل نیز در این تجمع گفت : آمریکا قاتل مسلمانان است و صدها هزار نفر از مردم افغانستان و عراق در نتیجه تجاوز -اشغال و سیاست های خصمانه آنها با اسلام کشته شده اند.
وی افزود :آمریکا تلاش دارد تا شکست های خود را با فتنه اندازی بین شیعیان و اهل تسنن جبران کند.
بارانی در ادامه گفت : تفرقه افکنی با شعار عرب و عجم از دیگر کارهای آمریکا در منطقه است. وی تاکید کرد در این شرایط -مسوولیت امت اسلامی و حکمرانان کشورهای اسلامی حمایت و پشتیبانی از ایران است. این عضو ارشد مجلس متحده عمل تصریح کرد که مسوولان پاکستان باید چشم های خود را باز کنند و به آمریکایی ها بفهمانند نتیجه تهاجم به ایران سودی نخواهد داشت - بلکه منطقه را با بحران جدی مواجه می کند.
" نصرالله شجیع " نماینده مجلس ملی پاکستان نیز در جمع تظاهرکنندگان گفت : پاکستان از سالهای دور روابط خوبی با ایران داشته و نباید ژنرال مشرف - کشور را برای تجاوز به ایران در اختیار آمریکایی ها قرار دهد.
وی اضافه کرد :برای رهبران کشورهای اسلامی شرم آور است که همچنان برای آمریکا نوکری می کنند - باید از رهبران ایران و رییس جمهوری این کشور ایستادگی در مقابل استکبار و ستمکاران را بیاموزند.
در ادامه این تجمع حاضرین برای پیروز ایران و دیگر مسلمانان کشورهای لبنان و فلسطین دعا کردند.
در پایان نیز قعطنامه ای در محکومیت تهدیدهای آمریکا و لشکرکشی در منطقه خلیج فارس از سوی حاضرین منتشر شد.
در بخشی از این قطعنامه آمده است که گروههای مذهبی شیعه و سنی در پاکستان با اتحاد خود در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.
همچنین آنها خواستار تداوم راهپیمایی و تظاهرات برای محکوم کردن تهدیدهای آمریکا و همکاری دولت اسلام آباد با واشنگتن شدند.
آساق235/1443/ 2023/ / شبس/1770 شماره 206 ساعت 17:23 تمام انتهای پیام 17-23-57.C18
۰ نفر