۱۸ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 4987270
T T
۰ نفر
دیدار کرد .....................................................................
کوالالامپور -خبرگزاری جمهوری اسلامی18/12/85 خارجی. فیلیپین. سیاسی. ایران. صفری. روملو.
معاون آسیا-اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان که برای شرکت در چهارمین اجلاس کمیته مشورتی سیاسی- اقتصادی و فرهنگی در مانیل بسر می برد -روز جمعه با وزیر امور خارجه فیلیپین دیدار و پیرامون راههای گسترش روابط دو کشور گفت وگو کرد.
به گزارش ایرنا از مانیل " - مهدی صفری " در این دیدار با ارایه گزارشی از تحولات روابط دو کشور و مذاکرات خود با مقامات فیلیپینی خاطرنشان کرد که اجلاس حاضر به منظور نهادینه ساختن ارتباطات دو کشور در ابعاد مختلف برگزار شده است. وی در تبیین زمینه های همکاری دو کشور در بخش انرژی - راه و ترابری و صنعت اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران از توانمندی ها و ظرفیت های بسیاری برای گسترش همکاریهای تجاری و اقتصادی با فیلیپین برخوردار است. معاون وزیرخارجه کشورمان همچنین با اشاره به سرمایه گذاری شرکت پتروشیمی ایران در فیلیپین نسبت به بررسی سرمایه گذاریهای بیشتر با طرف فیلیپینی اعلام آمادگی کرد.
" آلبرتو روملو "نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از برگزاری چهارمین اجلاس کمیته مشورتی سیاسی- اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور -آمادگی مانیل را برای توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری با تهران مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین از برقراری روابط دو کشور در بخش دارو و تجهیزات پزشکی و زمینه های صنعتی نظیر واردات تراکتور از جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
آساق335 شماره 233 ساعت 18:25 تمام انتهای پیام 18-25-44.C18
۰ نفر