۲۹ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4885209
T T
۰ نفر
.............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/09/86 داخلی.فرهنگی.اقتصادی.نفت.عمومی.
وزیر تجارت و بازرگانی ویتنام در دیدار با معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار گسترش همکاری های نفتی بین دو کشور شد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت امور خارجه، در این دیدار "نوین چان مین" همکاری های نفتی ویتنام با ایران به خصوص در بخش های استخراج و توسعه میدان را ارزنده و قابل توجه دانست و آمادگی کشور خود برای گسترش همکاری ها در این زمینه را اعلام داشت.
"مهدی صفری" نیز با اعلام آمادگی ایران برای توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور در بخش های مختلف با توجه به سطح خوب مناسبات سیاسی، عنوان داشت: دو کشور در بخش های مهم انرژی، نفت و گاز، امور پالایشگاه و پتروشیمی، صنعت و تجارت و به خصوص تولید و ساخت مشترک خودروی سواری می توانند همکاری داشته باشند.
صفری با دعوت از طرف ویتنامی برای اعزام یک هیات بلندپایه سیاسی اقتصادی به ایران، پیشنهاد ایجاد یک همکاری سه جانبه از ایران، ویتنام و دیگر کشورهای منطقه را به طرف ویتنامی ارایه کرد.
در این دیدار همچنین قرار شد ظرف ماه آینده و پس از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور، یک هیات کارشناسی تخصصی بلندپایه برای بررسی همکاری های گسترده تر با ایران ازجمله در بخش های نیروگاهی، پتروشیمی، صنعت و تجارت عازم ایران شود.
فراهنگ 1834/چ/9112/1927 شماره 364 ساعت 14:22 تمام
۰ نفر