۲۹ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4885147
T T
۰ نفر
.....................................................................
همدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/09/86 داخلی.اجتماعی.محیط زیست.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان هشدار داد: شکارچیان متخلف و غیر مجاز در این استان با برخوردی جدی مواجه می شوند.
مهدی ریاحی خرم روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مورد به تازگی سه شکارچی متخلف از قانون شکار و صید، حسب اعمال دستورالمعل تعیین درجات تخلف، به مدت پنج سال از شکار و صید محروم شدند.
وی اضافه کرد: هم چنین به مدت پنج سال پروانه حمل سلاح این شکارچیان متخلف لغو شده است.
وی گفت:سه شکارچی دیگر نیز به اتهام شکار غیر مجاز سه سر خرگوش در حوزه استحفاظی شهرستان ملایر به پرداخت 24 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و به دادسرای عمومی این شهرستان معرفی شدند.
منطقه های عمده زیست حیات وحش استان به دو دسته زیستگاه های خشکی و کوهستانی و زیستگاه های آبی و تالابی تقسیم می شوند که هر یک از آنها شامل گونه های متنوعی از جانوران و پرندگان است. سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی قانونی حفظ عرصه های محیط طبیعی و گونه های جانوری و وحوش و حمایت از گونه های نادر مسوولیت دارد.
تالاب هایی که در نواحی مختلف استان همدان پراکنده اند در خود موجودات متنوعی را جا داده اند محل زیست گونه هایی از پرندگان و سایر موجودات است.
تالاب های استان افزون بر دارابودن گونه های متعدد پرندگان بومی، هر سال در فصل مهاجرت پرندگان در مسیر شمال ـ جنوب پذیرای دهها هزار قطعه از انواع پرندگان و گونه های نادر و حمایت شده با ارزش جهانی است. ک/3 7524/564/1139 شماره 302 ساعت 13:23 تمام
۰ نفر