۲۲ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4880184
T T
۰ نفر
...................................................................
قزوین، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/09/86 داخلی.فرهنگی.پژوهش.
یک استاد دانشگاه تهران گفت: محور آموزش کشور باید برکار تحقیقی استوار باشد.
دکتر "مسعود فکری" روز پنجشنبه در آیین قدردانی از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: دستگاه های دولتی که وظایف تحقیقی را برعهده دارند باید برای کارهای تحقیقاتی بسترسازی ونظام آموزشی کشور را به سمت تحقیق و پژوهش هدایت کنند.
وی افزود: میانگین مطالعه در کشورهای توسعه یافته برای هر فرد حدود یک ساعت اما در کشورهای توسعه نیافته کمتر از هشت دقیقه است.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: باید در مدارس به دانش آموزان کارهای گروهی سپرده شود تا در دانشگاه آمادگی اجرای کارهای تحقیقاتی را داشته باشند.
فکری، کارگروهی و مستندسازی را از مشخصات کارهای تحقیقی برشمرد و اظهار داشت: پژوهشگران باید یادگیری، موفقیت ها و نتایج کار خود را مستندسازی کرده و آن را بصورت مکتوب برروی کاغذ بنویسند تا دیگران از تجربه های آنان استفاده کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان ساخت: متاسفانه در دوران تحصیل نوشتن گزارش و کار تحقیقی به دانش آموزان یاد داده نمی شود و این در مقاطع بالاتر و در دوران دانشجویی موجب می شود تا دانشجو توان نوشتن یک گزارش فنی و کار تحقیقی را نداشته باشد.
وی گفت: بااستفاده از زبان هنر و فن آوری روز بهتر می توانیم اهداف آموزش و پرورش را محقق و پیام های تربیتی را به دانش آموزان منتقل کنیم.
استاد دانشگاه تهران افزود: اگر چنین دانش آموزی وارد محیط دانشگاه شود، فعالیت های علمی اش عمق بیشتری می یابد و درنتیجه دانشگاه نیز محل تولید فکر و علم خواهد شد.
فکری، ویژگی های جامعه علمی را دانایی محوری، برنامه محوری، دستیابی به بهره وری، تحرک و پویایی، بکارگیری تکنولوژی، فرهنگ افزایش آگاهی، تحول آموزش اداری و نخبه پروری در سطوح مختلف عنوان کرد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این همایش، لازمه رسیدن به توسعه پایدار را داشتن برنامه منسجم بر مبنای تحقیق و پژوهش ذکر کرد.
سید جعفر شهابزاده افزود: آنچه که کمتر درجامعه ما مشاهده می شود نداشتن انگیزه کار مکتوب است. ک/2 7388/616/587 شماره 346 ساعت 14:12 تمام
۰ نفر