۱ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4864736
T T
۰ نفر
.....................................................................
اهواز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/09/86 داخلی.اقتصادی.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از آغاز مطالعات مهندسی برای احداث یک کارخانه فرآورش گاز در مسجدسلیمان در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش پنجشنبه روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، "سیف ا...
جشن ساز " اظهار داشت: کارخانه گاز و گاز مایع 1700، برای فرآورش روزانه 153 میلیون فوت مکعب گاز سیالات مخزن کارون بنگستان و گازهای همراه نفت میدان های مسجدسلیمان، کارون، لالی، پرسیاه و ذیلایی امکان سنجی شده است.
وی افزود: برای مطالعه و طراحی مهندسی پایه (FEED) این کارخانه،در حال شناسایی پیمانکار واجد شرایط هستیم و پیش بینی می کنیم با شروع کار، در مدت زمان 9 ماه تکمیل گردد.
جشن ساز هزینه انجام این مرحله از مطالعه و طراحی را حدود 20 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در مرحله بعدی، کار مهندسی تفصیلی، تامین کالا و عملیات اجرایی به صورت EPC (در قالب یک قرارداد) آغاز خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: این کارخانه دارای واحدهای اصلی شیرین سازی، نم زدایی، بازیافت ترکیبات سنگین تر از اتان، تصفیه مایعات گازی و تراکم گازهای اسیدی است.
وی افزود: بر اساس محاسبات به عمل آمده، با راه اندازی این کارخانه علاوه بر تامین بخشی از گاز مورد نیاز برای تزریق به مخازن نفتی، روزانه هفت هزار بشکه نفتای سنگین و 10 هزار بشکه ترکیبات سنگین تر از اتان تولید می شود.
جشن ساز اظهارداشت: تمام هزینه های ساخت این کارخانه، بابهره برداری از آن، در کمتر از دو سال باز می گردد.ک/1 648/640 شماره 237 ساعت 12:24 تمام
۰ نفر