۱۱ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4850538
T T
۰ نفر
........................................................
تهران بزرگ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/8/86 داخلی.فرهنگی.بسیج دانش آموزی.فهمیده.
"بسیج مدرسه عشق است" و تو چه خوب درین مدرسه درس خواندی، کمی سن تو گویای این بود که خیلی زود پا به این مدرسه گذاشتی.
اما تو بزرگتر از آن بودی که به کوچک بودنت اعتنایی کنی، عشقی که در مدرسه بسیج کسب کردی، عاقبت تو را به جبهه کشاند و نارنجک به کمر به زیر تانک برد.
آن زمان کسانی که دل به لذت های زودگذر دنیا دوخته بودند از کار تو به حیرت افتادند و انگشت تعجب بر لب گرفتند که آخر چرا؟ چرا باید کودکی مثل تو جان خود را فدا کند؟ چرا باید به زندگی و تمام لذتهایش پشت پا بزند و چرا با دشمنی بظاهر نیرومند این چنین بجنگد.
آن دژخیم که سوار بر تانک پیکر کوچک و نحیف تو رابزیر می گرفت نمی دانست که سند افتخار ملت ایران را امضا می کند، او نمی دانست که انفجار نارنجکی که بر کمر داشتی، انفجار نور در قلب سیاه شب بود و باعث روشنایی دل های کسانی شد که راه تو را پیمودند و همچون تو جان رابه درگاه حق نثار کردند.
آن هنگام که چرخ های تانک پیکرت را لمس کرد، دشمن در فکر پیروزی عظیمی بود که برای خود آفرید، اما نمی فهمید که پیروزی را پیکر خونین تو برای ما به ارمغان آورد، او نمی دانست، اما تو می دانستی چون "فهمیده" بودی.
هم اکنون پس از گذشت سال ها از شهادتت، بسیار برایت گفته اند و نوشته اند، اما حرف اول را حضرت امام (ره ) زد که "تو رهبر مایی"، هر چند که 13 سال بیشتر نداشتی.
سالروز شهادت نوجوان بسیجی "محمدحسین فهمیده" روز بسیج دانش آموزی نام نهاده شده است.
جمعی از دانش آموزان تهرانی متعقدند که بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان "شهید فهمیده" است و زنده نگه داشتن یاد او را از ارزش های دفاع مقدس عنوان کردند.
یک دانش آموز نوجوان بسیجی گفت: ما باید قدردان ایثارگری ها شهدا باشیم، زیرا اقتدار کشور مرهون فداکاری جانبازان، شهدا و آزادگان است.
غزل حکیمی فردافزود: هفته بسیج دانش آموزی یادآور حماسه و ایثار شهید فهمیده است، با حماسه ای که آن دانش آموز 13 ساله با تاسی به رهبری امام امت آفرید، شجاعت خود را به عنوان یک نوجوان ایرانی به جهانیان نشان داد.
وی اظهار داشت: ما دانش آموزان باید برای حفظ اقتدار ملی، راه آن شهید را ادامه داده و از حرمت خون شهدا پاسداری کنیم.
سحر روز رخ یک دانش آموز دیگر نیز گفت: راه پر فروغ جهاد، شجاعت و شهادت با جوشش خون دانش آموزان شهید از جمله حسین فهمیده، همچنان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: هفته بسیج دانش آموزی یادآور رشادت، سلحشوری و از خودگذشتگی شهید فهمیده است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.
این دانش آموز بسیجی خاطرنشان کرد: می توان با بیان و یادآوری خاطرات شهدا بخصوص شهید فهمیده الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان ارائه داد.
مهدخت کد خدازاده دانش آموز بسیجی گفت: با عضویت در بسیح دانش آموزی می توانیم روح معنویت و شهادت طلبی و ایثار را در خود زنده کنیم.
وی از دانش آموزان همسن و سال خود خواست حضور گسترده در برنامه های فرهنگی و ورزشی بسیج داشته باشند.
یکی دیگر از دانش آموزان بسیجی تهرانی می گوید:بسیج مدرسه ای است که جوان در آن به تعالی رسیده و راه ترقی و سعادت را می پیماید.
این عده روز جمعه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی که در نماز جمعه شرکت کرده بودند در گفت وگو با ایرنا افزودند: همه دانش آموزان باید باالهام گرفتن از اندیشه و تفکرشهید "محمدحسین فهمیده" به عنوان بسیجی در صحنه های مختلف حاضر شوند و از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند.
یک دانش آموز بسیجی دبیرستان بصیرت گفت: باید بسیج را به تمام معنی به جوانان و دانش آموزان معرفی نمود و با برنامه ریزی صحیح و اصولی زمینه جذب بیشتر جوانان را به بسیج فراهم کرد.
محمد بدری گفت: بسیجیان همیشه برگ های افتخار و عزت ایران اسلامی در همه صحنه ها بوده اند و از هیچ کوششی برای تثبیت این نظام دریغ نکرده اند.ک/4 تهرام/687/7253/1786 شماره 259 ساعت 16:53 تمام
۰ نفر