۱۱ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4850401
T T
۰ نفر
..................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/08/86 داخلی.سیاسی.شورای نگهبان.بیانیه.
شورای نگهبان در بیانیه ای به مناسبت روزدانش آموز و فتح لانه جاسوسی، از ملت ایران خواست در مراسم گرامیداشت این روز حضوری باشکوه داشته باشند.
به گزارش ایرنا به نقل از شورای نگهبان در این بیانیه آمده است: 13 آبان یادآور سه نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است .گذری بر صفحات تاریخ معاصر ایران جایگاه این روز بزرگ را در سیر تطور مبارزات انقلابی ملت ایران آشکار می سازد.
این بیانیه با اشاره اجمالی به رخدادهای مهم این روز تصریح می کند: آبان ماه 1343 هجری شمسی بود که رژیم وابسته پهلوی برای قطع کردن پیوند امت و امامت در ایران عزیز و گشودن بیشتر دروازه های کشور به روی بیگانگان اسلام ستیز، جسارت را به حدی رساند که به تبعید حضرت امام خمینی (ره ) از میهن اسلامی مان اقدام کرد.
این بیانیه می افزاید:در 13 آبان 1357 دانش آموزان ایران اسلامی نشان دادند سربازان خوبی برای پاسداشت رهبر و مقتدای خویش هستند و با تقدیم خون خویش در برابر جوخه های مرگبار رژیم طاغوتی، سطوت و سیطره آن را به لرزه در آوردند.
"خون دانش آموزان که بر زمین می ریخت همانند خون های هزاران شهید انقلاب اسلامی سیلی خروشان شد و در نهایت صد روز بعد بنیان های رژیم طاغوتی متکی به استکبار جهانی را درهم کوبید." این بیانیه یادآوری می کند:استکبار جهانی سودای مهار انقلاب اسلامی را در سر می پروراند اما فتح لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 دستان استکبار را رو کرد.
شورای نگهبان در این بیانیه آورده است: در این روز دانشجویان آرمانخواه و جوانان غیور این سرزمین توانستند در انقلابی دیگر ضمن نواختن سیلی محکمی بر چهره ابرقدرت مداخله جوی آمریکا گامی دیگر رابرای تحکیم انقلاب اسلامی، بردارند و به حق، این روز را به عنوان نقطه عطفی برای مبارزه با استکبار جهانی در تاریخ نهضت ها و مبارزات ضداستثماری ثبت کنند.
این شورا ابراز امیدواری کرده است که روزی شاهد پاک شدن جهان از لوث مستکبران و رهایی مستضعفان از چنگال استثمارگران باشیم.
سیام.1572 - 1515 شماره 122 ساعت 13:03 تمام
۰ نفر