۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4760503
T T
۰ نفر
...................................................................
پکن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/02/86 خارجی.سیاسی.انگلیس.چین.
" مارگارت بکت " وزیر خارجه انگلیس که سرگرم دیدار از چین است ، گفت : برغم برخی تحولات در دولت انگلیس، همکاری ها میان لندن - پکن درابعاد مختلف ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرنا به نقل از مطبوعات روز شنبه چاپ پکن،وزیر خارجه انگلیس که در مدرسه حزبی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین سخن می گفت،افزود: با تغییر نخست وزیر انگلیس ، تغییری در سیاست ها و روابط لندن با پکن ایجاد نخواهد شد.
"بکت"، نقش چین را در حل و فصل مسایل مهم بین المللی یادآور شد و حضور بیشتر این کشور را در امور بین المللی مورد تاکید قرار داد.
وزیر خارجه انگلیس گفت : " چین باید در مقابله با مسایل و مشکلات جهانی نقش های بزرگتری ایفا کند." وی تصریح کرد : انگلیس از نقش سازنده چین در مذاکرات شش جانبه برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره و مساله هسته ای ایران قدردانی می کند و امیدوار است که چین با توسل به"قدرت نرم" نقش موثری درامور آفریقا و بحران دارفور ایفا نماید.
به گزارش ایرنا ، مارگارت بکت به دعوت " یانک جیه چی " وزیر خارجه چین 16 مه برای انجام دیدار رسمی 6 روزه از چین وارد پکن شد.
این نخستین سفر " مارگارت بکت " به چین پس ازانتصاب به سمت وزیر خارجه انگلیس است . بکت قبل از این سمت ، سه بار از چین دیدار کرده بود.
آساق/2101/275 شماره 024 ساعت 49:07 تمام انتهای پیام C29.07-49-24
۰ نفر