۲۳ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4735166
T T
۰ نفر

16 اوباش در شیراز دستگیر شدند

۲۳ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4735166
..............................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/1/86 داخلی.اجتماعی.حوادث.اوباش.
در ادامه اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش شیراز، 16 نفر دیگر از این افراد که به کار تهیه و توزیع موادمخدر و ایجاد ناامنی در نقاط مختلف شهر شیراز فعالیت داشتند، دستگیر شدند.
به گزارش روز پنجشنبه نیروی انتظامی استان فارس،این تعداد اراذل و اوباش با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فارس در راستای اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده شهرستان شیراز شناسایی و دستگیر شدند.
از این اراذل واوباش مقادیری مواد مخدر در انواع مختلف سنتی و مدرن، یک قبضه شمشیر و یک تیغه ساطور کشف و ضبط شده است.
دستگیری این دسته از اراذل و اوباش درحالی صورت می گیرد که مرحله نخست طرح برخورد با این افراد از پایان سال گذشته اجرا شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از شناسایی بیش از 150 نفر از اراذل و اوباش فعال شیراز و دستگیری 30 نفر آنان درمرحله نخست، مرحله دوم این طرح نیز هم اکنون آغاز و اجرایی شده و اراذل و اوباش تحت تعقیب قرار دارند.
در ابتدای سال جدید و به دنبال آغاز مرحله اول طرح برخورد با اراذل و اوباش شیراز، اراذل و اوباش غیر فعال این شهر نیز به مراجع قضایی احضار شدند.
بنا بر اعلام مسوولان طرح برخورد با اراذل و اوباش شیراز، اراذل و اوباش غیرفعال شیراز که زمینه اوباشگری در آنها وجود دارد نیز از طریق مراجع قضایی احضار شدند.
این اراذل و اوباش پس ازاحضاربه مراجع قضایی یک فرم وضعیت تکمیل می کنند که تکمیل این فرم به منزله آغاز کنترل اطلاعاتی بر رفتارهای آنهاست.
به گفته مسوولان شیراز، با نظارت وکنترل اطلاعاتی بر این اراذل واوباش در صورت مشاهده هرگونه رفتارغیرمتعارف درمحلات مختلف،سریعا دستگیر و به مقامات ذیصلاح تحویل می شوند.
این درحالی است که برخی اراذل و اوباش که سابقه بیشتری در شرارت و ایجاد مزاحمت دارند باید ضمانت نامه حقوقی بدهند و یا ضامن تنی معرفی کنند.
طرح برخورد با اراذل و اوباش شیراز از ابتدا خوشحالی شهروندان و مسوولان را به دنبال داشت اما همواره تاکید بر این مساله نیز وجود دارد که برخورد با این افراد باید قاطعانه و به گونه ای باشد که براحتی آزاد نشوند ودوباره شرارت هایشان را در سطح جامعه افزایش ندهند.
بنا بر اعلام ستادبرخورد با اراذل واوباش شیراز،شهروندانی که به هر ترتیب مورد اذیت و آزار هرکدام از اوباش محلات قرار گرفته اند برای مستند وسنگین تر شدن جرم این افراد مراتب را به مراجع دارای صلاحیت مانند اطلاعات، پلیس 110 ، بسیج و شورای تامین اطلاع دهند.
7382/675 شماره 509 ساعت 07:19 تمام انتهای پیام C23.19-07-57
۰ نفر