۱۹ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4732613
T T
۰ نفر

بند "د" تبصره شش قانون بودجه 86 بررسی شد

۱۹ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4732613
................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/01/86 داخلی.اقتصادی.تعاون.
وزیر تعاون، معاونان، مدیران کل ستادی و استانی وزارت تعاون در دیداری با وزیر مسکن و شهرسازی، معاونان و مدیران ستادی این وزارتخانه در خصوص جز دو بند "د" قانون بودجه سال 86 با موضوع کمک به تامین گروههای فاقد مسکن به ویژه اقشار کم درآمد گفت وگو کردند.
"محمد عباسی" وزیر تعاون با اشاره به اینکه بخش تعاون دارای ظرفیت و قابلیت های بالای اقتصادی است، افزود: بند "د" تبصره شش قانون بودجه سال جاری و تسهیلاتی که برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد در نظر گرفته شده فرصت مغتنمی برای ارایه قابلیت های بخش تعاون کشور است.
وی با بیان آنکه سال گذشته تفاهمنامه ای میان وزارتخانه های تعاون و مسکن و شهرسازی در راستای آیین نامه اجرایی حمایت از تامین مسکن گروههای کم درآمد در شهرهای کوچک به امضا رسید، اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه وزارت تعاون متعهد شد برای توانمندسازی تعاونی ها در ازای پنج درصد پیشرفت فیزیکی به هر عضو مبلغ 50 میلیون ریال از طریق صندوق تعاون پراخت کند.
همچنین وزارت تعاون برای تامین مسکن اقشار کم درآمد براساس مصوبه دولت نسبت به تشکیل تعاونی های مسکن کارکنان دولت، کارگران، فرهنگیان آزاد و محلی اقدام کند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، وی آمادگی این وزارتخانه را برای همکاری با وزارت مسکن وشهرسازی در خصوص هماهنگی با سازمانهای ذیربط جهت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مورد نیاز در طرحهای آماده سازی طبق قانون تعاونی ها اعلام کرد.
در این جلسه وزیر مسکن و شهرسازی و معاونان وی در خصوص برنامه واگذاری حق بهره برداری از زمین با اجاره بلندمدت، واجدان شرایط و تسهیلات اعطایی دولت که در بند "د" تبصره شش قانون بودجه سال جاری ذکر شده با مدیران کل ستادی و استانی وزارت تعاون گفتگو کردند.
گفتنی است در برنامه واگذاری حق بهره برداری از زمین با اجاره بلندمدت تمام شهرهایی که جمعیت بالای 12 هزار نفر دارد و همچنین در کلانشهرها شهر های جدید اطراف شهرهای بزرک مشمول این برنامه هستند.
همچنین در این برنامه واجدان شرایط افرادی هستند که فاقد مسکن باشند و قبلا از امکانات دولتی اعم از زمین، مسکن یا تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشند.
واجدان شرایط متاهل و جزء گروههای کم درآمد جامعه محسوب می شوند و در شهرهایی که زمین به آنها واگذار می شود باید حداقل پنج سال سکونت داشته باشند.
اقتصام / 9141 / 1558 / شماره 108 ساعت 57:10 تمام انتهای پیام C19.10-57-21
۰ نفر