۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4710400
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/10 سیاسی.مجلس.غزه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین را با اکثریت به اتفاق آرا تصویب کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط ویژه حاکم بر جهان اسلام و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی با تصویب طرح دو فوریتی الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین، بر ضرورت حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به کمک به مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند.
در صورت تصویب نهایی این طرح، دولت موظف است برای انتقال کمک های مردمی انسان دوستانه ملت ایران به سرزمین تحت محاصره غزه از همه ظرفیت های منطقه ای و بین المللی استفاده کنند.
بر این اساس، وزارت امور خارجه مکلف است با اتخاذ دیپلماسی فعال و بهره مندی از ظرفیت هایی چون سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان کشورهای جنبش عدم تعهد، برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور توقف جنایات این در غزه همگرایی لازم را ایجاد کنند.
در صورت تصویب نهایی این طرح، وزارت امور خارجه مکلف می شود گزارش اجرای این قانون را هر دو هفته یکبار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کند.
در صورت تصویب نهایی این طرح، دولت موظف می شود در مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد موضوع محاکمه سران رژیم اشغالگر قدس را در دادگاه بین المللی کیفری به عنوان جنایتکاران علیه بشریت و عاملان نسل کشی پیگیری کند.
همچنین دولت مکلف می شود در روابط اقتصادی و سیاسی خود با کشورهای حامی رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند.
در این طرح دو فوریتی، سازمان صدا و سیما موظف شده است تا با بسیج امکانات خود با ایجاد هماهنگی با رسانه های مستقل جهانی، مظلومیت مردم فلسطین خصوصا ساکنان نوار غزه را در منظر عالمیان منعکس کند.
سیام 1961*1862* شماره 538 ساعت 13:44 تمام
۰ نفر