۲۴ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4599776
T T
۰ نفر
را خنثی می کند ......................................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/05/87 داخلی.فرهنگی.کتابخوانی.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : از آنجا که درصد فراوانی از افراد کتابخوان این استان را جوانان تشکیل می دهند و بیشترین هجمه فرهنگی دشمنان نیز متوجه این قشر است، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می تواند موجب خنثی شدن تهاجم فرهنگی دشمنان شود.
به گزارش ایرنا، نادر منتظریان پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس بررسی های انجام شده ، ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی رایج در این استان مربوط به مسایل فرهنگی است که این مشکل اساسی با ترویج فرهنگ کتابخوانی برطرف می شود.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد از نظر کتابخوانی وضعیت مطلوبی دارد ولی این میزان کافی نیست و نیاز به تلاش و فرهنگ سازی هر چه بیشتر از سوی رسانه های ارتباط جمعی، مسوولان اجرایی و متولیان امور فرهنگی استان دارد.
منتظریان اظهار داشت: طی یک سال اخیر نمایشگاه های متعدد کتاب در سطح نقاط مختلف این استان برپا و همگی آنها نیز با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.
وی عنوان کرد: راه اندازی کتابخانه در اماکن عمومی و پر رفت و آمد این استان از قبیل ایستگاه های تاکسی و اتوبوس، آرایشگاه ها، پارک ها، نانوایی ها و مطب پزشکان تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سطح مطالعه در بین مردم استان دارد.
منتظریان ابراز داشت: به طور حتم ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم این استان موجب تحول فرهنگی و رفع مسایل و مشکلات مربوط به حوزه فرهنگ استان می شود.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بر لزوم کمک مادی و معنوی اداره کل ارشاد و سایر دستگاه های فرهنگی این استان از مولفان، مترجمان و نویسندگان استان تاکید کرد.
منتظریان افزود: هدایت نویسندگان این استان به سمت تالیف کتاب با موضوعات فرهنگی و ارزشی از قبیل شهادت، ایثارگری و دفاع مقدس امری ضروری است.
وی گفت: حضور گسترده اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان این استان در دوران دفاع مقدس و رشادت ها و مجاهدت های بی نظیر آنان تاکنون به طور شایسته ای ثبت، ضبط و منتشر نشده است.
منتظریان بیان کرد: رفع این مشکل مهم در زمینه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان استان تاثیر چشمگیری دارد. ک/2 7534/563/1139 شماره 276 ساعت 13:10 تمام
۰ نفر