۲۰ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4596540
T T
۰ نفر

روز شمار روابط ایران و الجزایر (5)

۲۰ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4596540
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/20 /09/18 سید پرویز فتاح وزیر نیروی ایران عصر یکشنبه در شهر الجزیره به طور جداگانه با قائم مقامان وزیران انرژی و معادن و نیز امور زیربنایی الجزایر دیدار و گفت و گو کرد.
86/09/19 عبدالعزیز بلخادم نخست وزیر جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر روز دوشنبه بر تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، بلخادم در دیدار سید پرویز فتاح وزیر نیروی ایران با وی در محل کاخ نخست وزیری افزود: روابط سیاسی بسیار خوبی بین دو کشور برقرار است اما سطح تبادل اقتصادی پایین است و باید به سطح روابط سیاسی برسد.
86/09/19 عبدالعزیز بلخادم نخست وزیر جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر خواستار هماهنگی بیشتر میان کشورهای تولیدکننده گاز از جمله ایران و الجزایر شد.
86/10/30 محمد شریف عباس وزیر مجاهدین الجزایر برای انجام یک سفر رسمی چهار روزه و به دعوت حسین دهقان معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران راهی تهران شد.
86/11/22 عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهوری الجزایر روز دوشنبه به مناسبت 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، با ارسال تاج گلی به سفارت ایران در شهر الجزیره این روز را تبریک گفت .
86/11/27 مهدی مصطفوی رییس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی و مشاور رییس جمهوری ایران بعد از ظهر شنبه در راس هیاتی وارد الجزایر شد.
به گزارش ایرنا، وی در این سفر به همراه خلیده تومی وزیر فرهنگ الجزایر نخستین هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر را افتتاح خواهد کرد.
86/11/27 مهدی مصطفوی رییس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی و مشاور رییس جمهوری ایران پیام کتبی محمود احمدی نژاد را به عبدالعزیز بوتفلیقه همتای الجزایری وی ارائه کرد.
مصطفوی عصر شنبه در شهر الجزیره در این دیدار که سید محمد حسین هاشمی مدیرکل همکاری های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حسین عبدی ابیانه سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند دو طرف آخرین وضعیت روابط دو کشور و تحولات منطقه ای و جهانی را بررسی کردند.
86/11/27 نخستین هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درالجزایر با حضور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران و وزیر فرهنگ الجزایر گشایش یافت .
مهدی مصطفوی و خلیده تومی عصر شنبه پس افتتاح رسمی هفته فرهنگی ایران در شهر الجزیره از قسمت های مختلف آن بازدید کردند.
86/11/27 مهدی مصطفوی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران شنبه شب در شهر الجزیره گفت : ایران و الجزایر مشترکات فرهنگی بسیاری دارند.
86/11/27 خانم خلیده تومی وزیر فرهنگ الجزایر گفت : ایران خدمات گسترده ای به فرهنگ و تمدن اسلامی ارایه کرده است که برای جهان عرب و مسلمانان افتخار آمیز است .
به گزارش ایرنا، وی شنبه شب در آیین گشایش نخستین هفته فرهنگی ایران در الجزایر در تالار مفتی ذکریا شهر الجزیره افزود: فرهنگ عربی ـ اسلامی با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی از گذشته های دور همواره در تبادل و داد و ستد بوده است و ایرانیان خدمات بی نظیری به فرهنگ اسلامی و عربی کرده اند.
86/11/28 خانم خلیده تومی وزیر فرهنگ الجزایر خواستار حضور و تدریس استادان هنرهای اصیل ایرانی در کشورش شد.
86/11/28 مقامات ایران و الجزایر بر ضرورت دفاع مشترک کشورهای اسلامی از هویت اسلامی و مصالح امت اسلام تاکید کردند.
در دیدار مهدی مصطفوی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات ایران و مشاور رییس جمهوری با عبدالله غلام الله وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر دو طرف بر ضرورت هماهنگی و همفکری کشورهای جهان اسلام در این خصوص تاکید کردند.
86/12/05 محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به عبدالعزیز بوتفلیقه همتای الجزایر خود روابط دو کشور را متمایز خواند.
احمدی نژاد در پیامی که به مناسبت برگزاری نخستین هفته فرهنگی ایران در الجزایر برای بوتفلیقه ارسال کرد بر ضرورت افزایش هماهنگی میان کشورهای اسلامی در شرایط جدید بین المللی تاکید کرد.
87/01/07 مقامات ایران و الجزایر بر ضرورت همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف قضایی و حقوقی تاکید کردند.
ادامه دارد...
خاورم 1415**380** شماره 843 ساعت 20:09 تمام
۰ نفر