۱۴ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4569138
T T
۰ نفر

چند خبر کوتاه فرهنگی و هنری

۱۴ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4569138
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/14 فرهنگی.دهلوی.نشست .حوزه جلسه شرح و تفسیر غزلیات بیدل دهلوی با حضور علی معلم و فراخوان نخستین جشنواره آهنگسازی از جمله خبرهای کوتاه فرهنگی و هنری است.
* به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در این نشست ها که تحت عنوان سلسله نشست های شعر و رسانه برگزار می شود علی معلم دامغانی ضمن خوانش اشعار بیدل دهلوی به شرح و تفسیر این شاعر بلند آوازه قرن یازدهم می پردازد.
این نشست روزهای شنبه هر هفته از ساعت 17در تالاراجتماعات مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری برگزار می شود.
* از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری فراخوان نخستین جشنواره آهنگسازی تا پایان تیرماه اعلام شده و آهنگسازان فارغ التحصیل دانشگاه های داخلی و خارجی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
از آهنگسازان برتر این جشنواره تقدیر وآثار برگزیده از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشرمی شود و در اختیار عموم علاقه مندان قرار می گیرد.
* تندیس علی سلیمی به بهترین های جشنواره موسیقی مقامی آذری اهدا می شود.
توحید دلاور قوام، دبیر اجرایی جشنواره موسیقی مقامی شمال غرب کشور گفت : از امسال قصد داریم با اهدای تندیس استاد سلیمی، آهنگساز و استاد موسیقی آذری به برترین های این جشنواره، یاد آن استاد موسیقی را زنده نگه داریم.
وی افزود : این تندیس که قرار است به صورت نیم رخی برجسته از چهره استاد در لوحی کار شود توسط استاد ودود موذن ساخته می شود.
این جشنواره با هدف حفظ و احیای موسیقی اصیل آذری به کوشش حوزه هنری استان اردبیل و با حضور خوانندگانی از تبریز، ارومیه، زنجان، اردبیل و آذری های مقیم تهران 25 و 26 تیرماه در اردبیل برگزار می شود.
شماره 364 ساعت 17:36 تمام
۰ نفر