۱۴ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4569037
T T
۰ نفر
.....................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/04/87 داخلی.سیاسی.عبادی.نماز جمعه.
امام جمعه شیراز گفت: هدفمند کردن یارانه ها در گسترش عدالت اجتماعی و توسعه پایدار اثرگذار است.
آیت الله "محی الدین حائری شیرازی" در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز در حمایت از طرح اقتصادی دولت افزود: بر اساس اعلام دولت، امسال 900 هزار میلیارد ریال صرف یارانه می شود ، یعنی این یارانه به طرق مختلف به اجتماع تزریق می شود.
وی اظهار داشت: به طور مثال بنزین اگر لیتری 10 هزار ریال برای دولت هزینه دارد، همین بنزین در برابر لیتری یک هزار ریال به مردم عرضه می شود، اگر فردی ماشین داشته باشد از این یارانه بهره مند می شود و اگر فردی ماشین ندارد از این اعتبار یارانه ای سودی نمی برد.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: در صورتی که اگر دولت افراد نیازمند را شناسایی کند و از این یارانه ماهانه مبلغی در حد 500 هزار ریال به او بدهد، یک خانواده پنج نفری می تواند به راحتی زندگی خود را بگذراند.
آیت الله حائری گفت: در نتیجه این اقدام اعتباراتی که از یارانه ذخیره می شود صرف مسایل اقتصادی و رشد صنعت شود جامعه به توسعه پایدار می رسد و مردم از این راستا به سود واقعی دست می یابند.
وی ادامه داد: رییس جمهور با بلند همتی خود سعی در ایجاد عدالت دارد باید مردم و مسوولان در این راستا ایشان را حمایت کنند تا با هدفمند شدن یارانه ها سود واقعی به کسانی که استحقاقش را دارند برسد.
امام جمعه شیراز بیان کرد: برخی از ادارات با عملکرد خود و ایجاد نارضایتی سعی در شکستن رییس جمهوری دارند ، حال من از اینجا به استاندار محترم می گویم شما باید به معاونین خود تاکید کنید تا وضعیت ادارات را رسیدگی کنند و مشکلات مردم را بررسی نمایند تاکسی نزد من شکایت نیاورد.
وی در بخشی از سخنانش گفت: در کشور ما از واژه حلال و حرام استفاده لازم را نمی بریم، در حالیکه برخی کشورها مانند مالزی بر روی تولیدات خود واژه حلال را می زنند.
680/508 شماره 263 ساعت 15:02 تمام
۰ نفر