۲۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4253168
T T
۰ نفر
جهت گیری های غلط و انحرافی گسترش یافته در زندگی بشر باید اصلاح شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/28 سیاسی.جوانفکر.اسپانیا.رادیو و تلویزیون تهران - مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در دیدار با رئیس سازمان رادیو وتلویزیون اسپانیا ، درباره برخی انتظارات حیاتی و مطالبات اساسی جوامع انسانی ، با وی گفت و گو و تبادل نظر کرد.
علی اکبرجوانفکر دراین دیدار که مرتضی صفاری سفیر جمهوری اسلامی ایران نیزدر آن حضور داشت، همچنین ، توجه آلبرتو اولیارت (Oliart Alberto(را به اهمیت و ضرورت بازنگری در روندها و جهت گیریهای انحرافی ترویج یافته در جوامع مختلف که غرب بانی و مسبب اصلی آن است، جلب کرد.
جوانفکر در این دیدار به آلبرتو اولیارت گفت که با یک نگرش کلی و عمومی، شبکه های اطلاع رسانی، مراکز رادیو تلویزیونی، خبرگزاری ها و مطبوعات غربی ، سهمی مهم و تعیین کننده در مدیریت ناصحیح و نگران کننده افکار عمومی و جاری کردن مفاهیم انحرافی و غیراخلاقی در جوامع بشری بر عهده دارند و به همین دلیل در قبال وضعیت نگران کننده حاکم بر جهان و همچنین هدف گذاری های صورت گرفته و مسیری که بشریت وادار به طی کردن آن شده است ، بیشترین مطالبات متوجه عناصر و مراکز تصمیم ساز و موثر جهانی و بویژه رسانه های ارتباط جمعی در غرب است.
مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور که به زبان اسپانیولی با رئیس رادیو و تلویزیون اسپانیا سخن می گفت ، توجه وی را به نقش به سزای غرب در سست شدن و فروپاشی بنیان خانواده ، ترویج فرهنگ های منحط و نابودی میراثهای اصیل فرهنگی در جوامع مختلف بشری جلب کرد و به طرح این پرسش پرداخت که مسوولیت پیدایش این وضعیت وخیم و نگران کننده در غرب برعهده چه کسی است و برای برون رفت از این وضعیت چه باید کرد؟ جوانفکر بر نقش بی بدیل زن به عنوان کانون محبت و عشق در خانواده و انتقال مفاهیم ارزشی و انسانی به نسل های پی درپی، جایگاه او به عنوان تکیه گاه مرد و همچنین نقش حساس زن در مقام مادر تاکید کرد و افزود: جهت گیری های خلاف خلقت و فطرت انسان در غرب از جمله رسمیت بخشیدن به همجنس بازی ، سلامت جسمی و روحی جوامع مختلف بشری را به طور جدی در معرض تهدید قرار داده است.
وی تصریح کرد: با گذشت زمان ، شاهد این واقعیت هستیم که در فرایند تحولات سریع در جوامع غربی ، زن به موجودی خشن و بی رحم تر تبدیل می شود که چنین رویه ای با فطرت و ذات وجودی زن در تعارض است و این امر ، زن را از یک موجود بی بدیل و بسیار سودمند به یک عنصر زیان آور و تهدید برای بقاء بشر تبدیل می کند و این در حالی است که همزمان شاهد گسترش شبکه های قاچاق میلیون ها زن و کودک از نقاط مختلف جهان به غرب برای سوء استفاده مردان و ایجاد فساد و تباهی روز افزون در محیط زندگی انسان هستیم.
در این دیدارسانتیاگوگونزالس (Gonzales Santiago(, مدیرشبکه تلویزیون اسپانیا، بنینگو مورنو ( (MORENO BENINGOرئیس شبکه رادیو ملی اسپانیا ، مارتا آبادا (abada marta( ) رئیس روابط بین الملل ، سیلویا گارسیا( Garcia silvia( منشی شورای مدیریت و فران یورنته llorente fran() رئیس بخش خبری تلویزیون اسپانیا حضور داشتند.
آلبرتو اولیارت رئیس رادیو تلویزیون اسپانیا که فردی با تجربه و دارای سابقه طولانی مسوولیت در دولت های مختلف این کشور است ، به نوبه خود بر اهمیت این دیدار تاکید کرد و گفت: شما از کشوری آمده اید که دارای تمدن و فرهنگی برجسته است و ایمان عمیق به یک دین الهی در دل مردم این سرزمین موج می زند.
وی به وجود برخی ناهنجاری ها در غرب اذعان کرد و گفت : خانواده نقش مهمی را در جامعه بشری ایفا کرده است ، اما امروز با گسترش طلاق و جدایی ، جوامع غربی خود را با وضعیت جدیدی مواجه می بیند و در تلاش است تا خود را با آن وفق دهد.
وی گسترش شبکه های قاچاق زنان و کودکان به غرب را یک واقعیت زشت دانست و آن را محکوم و تقبیح کرد ، اما روشن نساخت که در این زمینه چه مسوولیتی متوجه رسانه های ارتباط جمعی است.
در ادامه این دیدار جوانفکر به حضور فعال خبرگزاری جمهوری اسلامی در اسپانیا طی سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت که ایرنا در تلاش است تا در اولین فرصت اخبار تولیدی خود را به زبان های اسپانیولی و پرتغالی منتشر کند که این امر مورد استقبال رئیس رادیو تلویزیون اسپانیا قرار گرفت.
جوانفکر همچنین به آخرین مصاحبه دکتر احمدی نژاد با شبکه تلویزیونی اسپانیا اشاره کرد و گفت که رئیس جمهوری اسلامی ایران تا کنون دو بار با تلویزیون اسپانیا و یک بار با روزنامه ال پائیس مصاحبه کرده است که این امر به نوبه خود ، یک فرصت مهم و ارزشمند را برای اسپانیا در فضای بین المللی بوجود می آورد و به طور طبیعی انتظار می رود که طرف اسپانیایی متوجه اهمیت این همکاری و اهتمام به حفظ و تعمیق آن باشد.
مدیرعامل ایرنا همچنین بر دعوت آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از آلبرتو اولیارت تاکید کرد و از وی خواست تا به سهم خود در جهت اصلاح روندهای غلط و ناهنجاری های گسترش یافته در زندگی بشر تلاش کند.
اروپام ** شماره 266 ساعت 14:22 تمام
۰ نفر