۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4217309
T T
۰ نفر

استاندار قم:

۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4217309
نظام آموزشی کشور باید دانش آموزان متدین و متخصص تربیت کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/07 اجتماعی.آموزش و پروش.استاندار قم.موسی پور قم - استاندار قم گفت: نظام آموزشی کشور باید دانش آموزان متدین، متعهد و متخصص برای جامعه تربیت کند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی پور عصر پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم افزود: رسالت اصلی نهاد آموزش و پرورش تربیت فکری و عقیدتی دانش آموزان بر اساس آموزه های اسلام است.
وی حضور علما، روحانیون و فرهیختگان علمی و دینی در مدارس را یک ضرورت همیشگی دانست و گفت: طلاب و تربیت یافتگان حوزه های علمیه باید در سیستم آموزشی کشور به صورت مستمر و سازمان یافته حضور یابند و این حضور فقط به یک مقطع زمانی محدود نشود.
استاندار قم خاطرنشان کرد: بی تردید هزینه ها در نظام آموزشی کشور باید در سمت و سوی تربیت دینی دانش آموزان و مسلح ساختن آنها به سلاح ایمان و اخلاص و معرفت صرف شود و همه مسوولان در این خصوص باید اهتمام ویژه ای داشته باشند تا جامعه به سمت اهداف انقلاب اسلامی هرچه بیشتر گام بردارد.
وی با اشاره به ظرفیتهای عظیم علمی و معنوی در استان قم تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان باید برای بهره مندی دانش آموزان از فضای معنوی این خطه مقدس و ظرفیتهای عظیم فرهنگی و ارزشی نظیر حضور آنان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س )، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه امامزادگان برنامه ریزی داشته باشد.
موسی پور بر ضرورت همکاری و تعامل حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: امروز جامعه ما نیازمند تقویت هویت ملی و اسلامی در نسل جوان و نوجوان و آشنا ساختن آنها با پیشرفتها و دستاوردهای عظیم علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورمان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.
ک/2 1504**550**7407 شماره 474 ساعت 21:32 تمام
۰ نفر