۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4200871
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/09 سیاسی.دیمونا.اسراییل.آتش سوزی تهران - مرکز اطلاع رسانی فلسطین روز پنجشنبه نوشت: یکی از معادن زیر زمینی در منطقه دیمونا در فلسطین اشغالی که تاسیسات هسته ای در آن قرار دارد 30 روز است که در آتش می سوزد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از این پایگاه خبری ، پس از وقوع آتش سوزی در یکی از معادن زیر زمینی در نزدیکی شهر دیمونا که تاسیسات هسته ای مشهور رژیم صهیونیستی در این منطقه واقع شده، نیروهای آتش نشانی هنوز موفق به مهار آتش سوزی نشده اند.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص افزود: این معدن منبع اصلی تولید سوخت مورد نیاز در منطقه النقب سهل روتم است که از 30 روز پیش دچار آتش سوزی شده است و هنوز نیروهای آتش نشانی موفق به خاموش کردن این آتش نشده اند.
این روزنامه خاطر نشان کرد که این آتش، جان ساکنان مناطق مجاور در فاصله 10 کیلومتری را تهدید می کند و در زیر اراضی النقب مقادیر زیادی مواد خام وجود دارد.
در معدن مذکور نوعی سوخت تولید می شود که در منطقه النقب مورد استفاده قرار می گیرد و اکنون دودهای ناشی از آتش سوزی در آن جان اهالی منطقه را به خطر انداخته است.
صویر1446**1408** شماره 237 ساعت 15:00 تمام
۰ نفر