۱۸ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4188605
T T
۰ نفر

اولین همایش ملی زیتون برگزار می شود

۱۸ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4188605
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/18 علمی آموزشی.علوم.همایش.زیتون نخستین همایش ملی زیتون با هدف بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای مناسب در روزهای 21 تا 23 دی ماه سال جاری در سالن تلاش وزارت کار و امور اجتماعی برگزار می شود.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از دبیرخانه همایش ملی زیتون، این همایش به منظور بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای مناسب وبه منظور رفع تنگناهای موجود با مشارکت اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن و وزاتخانه های تعاون، کار و امور اجتماعی،وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، پژوهشگاه استاندارد و پژوهشکده ژنتیک برگزار می شود.
معرفی زیتون به عنوان محصول استراتژیک در حفظ منابع پایه کشاورزی و یکی از عوامل مهم در تامین سلامت جامعه و درمان بیماری های قلبی و عروقی و دیابت و سرطان از جمله اهداف مورد نظر در این برگزاری این همایش سه روزه است.
همچنین بررسی مشکلات فعلی زیتون کاری در کشور و ارایه راه حل های مناسب به منظور برون رفت از وضعیت موجود ، ارتقای دانش و مهارت و آگاهی بهره برداران زیتون و ایجاد فضای مناسب برای همکاری بین تولیدکنندگان زیتون و تدوین سیاست ها و برنامه جامع توسعه زیتون از دیگر اهداف مورد نظر در این همایش است.
با توجه به نقش زیتون در بهداشت و سلامت جامعه و روند رو به رشد سطح زیر کشت آن در کشور و همچنین تاکید مسئولان در توسعه کشت زیتون و ورود فرآورده های آن به سبد جیره غذایی خانواده ، در این همایش به بررسی مشکلات و راه حل های تولید، تجارت ، صنعت و مصرف زیتون در قالب نشست های علمی ، ارایه مقاله و ایراد سخنرانی پرداخته می شود.
شورای ملی زیتون در راستای اهداف و سیاستهای خود ، همایش ملی زیتون را به منظور بررسی مشکلات، تحقیق و توسعه، تولید نهال، تولید محصول، صنایع زیتون ، و بازرگانی فرآوده های زیتون ارائه راه حل های مناسب و هم چنین ارتقاء آگاهی مردم در زمینه مصرف روغن و سایر فرآورده های زیتون برگزار می کند.
شورای ملی زیتون توسط اتاق بازرگانی ایران تاسیس شده و عضو شورای بین المللی زیتون است.
علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق پایگاه اطلاع رسانی این همایش به آدرس com.zeitoonconf.www مراجعه کنند.
علمی 1920** 1918** شماره 248 ساعت 15:24 تمام
۰ نفر