۱۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4183913
T T
۰ نفر

بستن مرزها،مسیر قاچاقچیان را عوض کرده است

۱۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4183913
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/11 اجتماعی.انتظامی.موادمخدر.هرمزگان بندرعباس ـ فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: با شدت گرفتن روند بستن مرزها در سیستان و بلوچستان ،هرمزگان که قبلا گذرگاه مواد مخدر بود به دهنه ورود مواد مخدر به کشور تبدیل شده و مسیر قاچاقچیان عوض شده است.
به گزارش ایرنا،سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم پنجشنبه در همایش یکروزه امنیت در شهرهای ساحلی در بندرعباس افزود:کشف 52 تن مواد مخدر طی هفت ماهه ابتدای امسال در این استان آن را در رده سه استان نخست کشور قرار داده است که هشدار است.
وی بیان کرد:بدیهی است دیگر به شیوه های سنتی نمی توان امنیت را برقرار کرد و باید امکانات ایجاد امنیت پایدار متناسب با روند توسعه کشور افزایش یابد.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد:متاسفانه در حال حاضر احساس عمومی این است که توسعه امنیت با توسعه کشور متناسب نیست و تنها در مواقعی که اتفاق خاصی در کشور به وقوع می پیوندد و افکار عمومی حساس می شوند اقداماتی به صورت مقطعی انجام می شود.
وی گفت:تهدیدهای امنیتی در آینده با آنچه امروز شاهد آن هستیم تفاوت خواهد داشت و موضوعاتی مانند آلودگی محیط زیست ،موادمخدر و جهانی سازی جایگزین دغدغه های امنیتی فعلی می گردد.
به گفته فرمانده انتظامی هرچند بر اساس تئوری ها توسعه با تولید امنیت رابطه مستقیم دارد اما باید توجه داشت درصورتی که توسعه مدیریت نشود تبدیل به یک تهدید امنیتی می شود.
سردار احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون امنیت در شهرهای ساحلی اظهار داشت :اگر قاچاق از استان های ساحلی حذف شود می توان آنها را از کم جرم ترین مناطق کشور دانست.
وی تاکید کرد:امنیت شهرهای ساحلی را باید در افق توسعه ای آنها مورد بررسی قرار داد و مسائل زیست محیطی در این مناطق اگر مدیریت نشوند در آینده به بحران این شهرها تبدیل می شوند.
سردار احمدی مقدم افزایش مهاجرت و تغییر ترکیب جمعیتی را نیز از دیگر چالش های امنیتی شهرهای ساحلی در آینده دانست.
به گفته این مقام ارشد انتظامی عدم مشکلات مناسبات اقتصادی و تولید در کشور حل نشود قاچاق کالا نیز در شهرهای ساحلی در آینده بیش از اکنون مشکل آفرین می شود.ک/3 7192/668 /675 شماره 352 ساعت 17:59 تمام
۰ نفر