۱۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4183720
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/11 اجتماعی.محیط زیست.آلودگی هوا اراک - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای این شهر برای نهمین روز متوالی در شرایط هشدار قرار دارد.
امیر انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل پایداری هوای حاکم بر جو و سرعت ناچیز باد ، ، میزان آلاینده های هوا به ویژه ذرات معلق در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه از یک و نیم برابر حد مجاز نیز عبور کرد.
وی افزود: بر اساس آمار مرکز پایش الودگی هوای اراک ،میانگین غلظت ذرات معلق در هوای شهر اراک طی شبانه روز گذشته 98واحد و دی اکسید گوگرد 101 واحد میکرو گرم بر متر مکعب بوده است.
وی گفت: طی نه روز اخیر به صورت لحظه ای در ساعات پرتردد میانی روز کیفیت هوای اراک به شرایط اضطرار نیز رسیده است که این حالت ناسالم برای سلامتی خطرآفرین است.
وی افزود: به دلیل بالا بودن دو شاخص آلایندگی هوا و شرایط جوی ایستایی حاکم بر اراک ، این آلاینده ها اثرات تشدید کنندگی بر هم را نیز دارند.
با اعلام ستاد بحران حوادث غیرمترقبه استان مرکزی دانشگاهها مدارس شهر اراک ، کرهرود و سنجان به دلیل افزایش آلودگی هوا در روز پنجشنبه تعطیل شد.
شایان ذکر است که استمرار آلایندگی هوا و تثبیت شرایط هشدار برای سومین روز متوالی مدارس اراک را به تعطیلی کشانده است.ک/3 560/557 شماره 159 ساعت 12:33 تمام
۰ نفر