۱۰ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4165242
T T
۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی:

۱۰ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4165242
سالانه افزون بر 500هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش آبیاری تحت فشار می رود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/10 اقتصاد.جهاد کشاورزی.آبیاری تحت فشار مهاباد - وزیر جهاد کشاورزی گفت: در قالب اجرای برنامه پنجم توسعه کشور، سالانه افزون بر 500هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش آبیاری تحت فشار می رود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، صادق خلیلیان، روز دوشنبه در جریان بازدید از اراضی پایاب سد حسنلو نقده، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در همین چارچوب، امسال آبیاری 200هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به این روش آغاز شده است .
وی یادآوری کرد: در یک سال اخیر نیز، 115هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش این طرح رفته که رقم بسیار خوبی است.
خلیلیان افزود: اگر بخواهیم نیازهای کشور را که به صورت فزاینده در طول زمان در حال افزایش است تامین کنیم وضعیت کشاورزی ما به شکل فعلی نمی تواند پاسخگو باشد.
وی با تاکید بر ضرورت حرکت بسوی یک کشاورزی پیشرفته و اقتصادی اضافه کرد: در بحث مکانیزاسیون نیز کاشت، داشت و برداشت ما تقریبا نیمه مکانیزه است که فضا در این بخش کاملا مهیا بوده و ضرورت تغییر آن احساس می شود .
خلیلیان گفت: وضعیت کشاورزی در کشور باید خود را از حالت سنتی و معیشتی جدا کرده و با افزایش بهره وری آب، مکانیزاسیون، بکارگیری نهاده های مناسب که عملکرد مناسب در واحد سطح داشته باشند به سمت کشاورزی مدرن حرکت کند.
وزیر جهاد کشاورزی روز دوشنبه در جریان سفر به مهاباد، همچنین از دو واحد تولیدی در این شهرستان دیدن کرد.
یکی از این واحدها، واحد تولید خوراک دام و طیور بود که از محل اعتبارات طرحهای زودبازده احداث شده است.
خلیلیان همچنین از مجتمع دامپروری جهاد آباد که یکی از بزرگترین واحدهای دامداری غرب کشور است بازدید و از نزدیک با مسایل و مشکلات دامپروران این مجتمع آشنا شد.
در این مجتمع، 232 واحد دامپروری از واحدهای مزاحم دامی شهرستان مهاباد تجمیع شده است.
خلیلیان، در این بازدید برای حل مشکلات دامداران این مجتمع قول مساعد داد.
وزیر جهاد کشاورزی را در این بازدیدها، استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان مردم مهاباد، نقده، میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی همراهی می کردند.
خلیلیان، برای بازدید از شماری طرحهای کشاورزی و تولیدی روز دوشنبه به آذربایجان غربی سفر کرد.ک/3 1184**584/645شبک شماره 776 ساعت 20:49 تمام
۰ نفر