۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4164324
T T
۰ نفر

رییس فدراسیون ورزش های همگانی:

۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4164324
حضور مردم ایران در ورزش دو برابر شده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/09 ورزش.سایررشته ها.همگانی.مطبوعات 89 تهران - رییس فدراسیون ورزش های همگانی، گفت: حضور مردم ایران در ورزش نسبت به گذشته دو برابر شده است که این مساله با برنامه ریزی های انجام شده افزایش خواهد یافت.
علی مجدآرا روز یکشنبه در جریان برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا، خاطرنشان کرد: طبق آماری های ارایه شده در قاره اروپا 60 درصد مردم فعالیت ورزشی دارند که متاسفانه این آمار در ایران تنها هفت درصد بود که با تلاش و برنامه ریزی انجام گرفته به 15درصد افزایش یافت.
وی افزود: با عنایت خداوند و تلاش تمامی جامعه، تلاش می کنیم تا 15 سال آینده این عدد را به 50 درصد برسانیم.
مجدآرا در مورد ورزش های تحت پوشش فدراسیون همگانی، گفت: ما 26 انجمن را تحت پوشش داریم که کشتی آلیش، فوتبال دستی، سپک تاکرا و دارت به صورت یک فدراسیون مشترک به نام انجمن های ورزشی درآمدند و چهار رشته دیگر را جایگزین آنها کردیم.
وی ادامه داد: وظیفه ما گسترش ورزش به صورت تفریحی برای پرکردن اوقات فراغت آحاد مختلف جامعه و همچنین اشاعه آن در فرهنگ مردم است.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی عنوان کرد: در این راستا و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه پیاده روی خانوادگی را به صورت هر هفته در استان ها و شهرستان های مختلف در نظر گرفته ایم.
وی افزود: برای گسترش ورزش خانوادگی انجمن ورزش های عمومی را راه اندازی کرده ایم که پیاده روی خانوادگی، دوچرخه سواری و کوهنوردی در آن به فعالیت می پردازند.
مجدآرا با اشاره به راه اندازی شورای سیاستگذاری فدراسیون همگانی عنوان کرد: این شورا به ریاست مهرزاد حمیدی مسوول آکادمی ملی المپیک و حضور کارشناسان ورزش در بخش همگانی و مسوولان فداسیون ها تشکیل شده تا از این پس برنامه های فدراسیون زیر نظر این شورا دنبال شود.
وی در مورد حجم بالای برنامه های فدراسیون و بودجه ارائه شده از سوی سازمان تربیت بدنی، گفت: معتقدم اگر سازمان ها یک درصدی که تصویب شده است را به صورت رسمی در اختیار ورزش بگذارند تمامی مشکلات مالی فدراسیون ها برطرف می شود.
مجدآرا در خصوص حضور رشته های پوشش این فدراسیون در مسابقات بین المللی ، اذعان داشت: در حال حاضر ، نایب رییس فدراسیون همگانی در تافیسا فدراسیون جهانی ورزش های همگانی یکی از عضوهای اصلی است و تلاش زیادی برای رسیدن تیم های ایران به شرایط ایده آل انجام می دهد، ضمن اینکه ما در مسابقات جهانی و قاره های اکثر رشته ها شرکت می کنیم.
وی در پایان اعلام کرد که تلاش فدراسیون همگانی این است که خردسالان تا بزرگسالان را به سوی ورزش سوق دهند.
3783/ 3404 شماره 536 ساعت 16:43 تمام
۰ نفر