۱۴ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4148285
T T
۰ نفر

راه های همکاری رسانه های اسلامی بررسی می شود

۱۴ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4148285
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/14 فرهنگی.اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی.علی کریمیان تهران - دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، موضوع چهارمین اجلاس مجمع عمومی این اتحادیه را بررسی راه های همکاری و هم افزایی رسانه های اسلامی و جایگاه آنها در نبرد رسانه های کنونی جهان عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام علی کریمیان روز چهارشنبه در نشستی خبری به تشریح دومین بازار فیلم اسلامی، دومین جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون های اسلامی و چهارمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی که همزمان با هم برگزار می شوند، پرداخت.
وی شعار این دوره از اجلاس مجمع عمومی این اتحادیه را همه با هم به سوی اعتلای حق عنوان کرد و گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با اتکا به اصول و مبانی اسلامی و با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطی و برقراری ارتباط با نخبگان و اندیشمندان اسلامی از یک سو و توده های مسلمان از سوی دیگر و مقابله با تبلیغات مسموم دشمنان اسلام و ایجاد یک بلوک رسانه ای منسجم، فعال و کارآمد با ابتکار تعدادی از شبکه ها و موسسات رسانه ای در سال 1386 تشکیل شد.
دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی افزود: مجموعه اعضای این اتحادیه از میان رادیوها، تلویزیون ها و موسسات رسانه ای که در چارچوب مبانی اسلام ناب محمدی (ص ) فعالیت می کنند، انتخاب شده اند و هم اکنون این اتحادیه در برگیرنده بیش از 200 شبکه و موسسه رسانه ای از 30 کشور جهان است.
وی همکاری و هماهنگی میان رادیو و تلویزیون ها و موسسات رسانه ای اسلامی در زمینه های حرفه ای، فنی، خبری، امور مربوط به برنامه ها، نیروی انسانی ، مبادله تولیدات و تجربیات و آموزش بر مبنای روح برادری و همبستگی و همکاری و هماهنگی بین رادیو و تلویزیون های اسلامی در ابعاد فرهنگی، دینی و سیاسی براساس پایبندی کامل به منافع امت اسلامی و بیان مسایل مظلومان و مستضعفان و مقابله با انواع تبعیض، الحاد، تندروی، استعمار و تهاجم فرهنگی را از اهداف این اتحادیه ذکر کرد.
کریمیان به کارگیری رسانه برای دفاع از مقدسات امت اسلامی و آشناسازی جهان با حقانیت آیین اسلام محمدی (ص ) با روش حکمت و موعظه حسنه، حمایت از حقوق جوامع و کشورهای اسلامی و پشتیبانی از مسائل عادلانه آنها در رویارویی با اشغال و تهاجم فرهنگی و تقریب مذاهب و برادری و رشد هویت اسلامی و تاکید بر مولفه های هویت فرهنگی و ایجاد نقش در تحقق نظام جهانی عادلانه ارتباطات را از دیگر اهداف این اتحادیه دانست.
وی در ادامه گفت: در چند سال گذشته اولین محور برنامه های این اتحادیه گسترش کمی اعضای اتحادیه بود و هم اکنون تعداد اعضا به بیش از 200 عضو از 30 کشور رسیده است و از نظر گستره جغرافیایی و تعداد از بزرگترین اتحادیه های رادیو و تلویزیونی محسوب می شود.
دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی افزود: برگزاری نشست های تخصصی، برگزاری منظم اجلاس مجامع عمومی، دعوت از شخصیت های برجسته جهان اسلام و ایجاد تعامل میان اعضا و این شخصیت ها، تهیه منابع تصویری، آموزش اعضا اتحادیه و زمینه خرید لوازم از جمله محورهای این اتحادیه است.
وی درخصوص تفاوت اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با دیگر اتحادیه ها افزود: اتحادیه هایی که تاکنون در دنیا شکل گرفته اند منطقه ای بوده و براساس زمان تشکیل شده اند در صورتیکه این اتحادیه بین المللی است و مهمترین نقطه اشتراک اعضا آن اعتقاد به اسلام ناب محمدی (ص ) است.
کریمیان مردمی و غیر دولتی بودن را از دیگر تفاوت های این اتحادیه با سایر اتحادیه برشمرد و گفت: در اتحادیه های دیگر فقط شبکه های رادیو و تلویزیونی عضو هستند در حالیکه در این اتحادیه علاوه بر شبکه های رادیو وتلویزیونی، موسسات رسانه ای و تولیدی نیز حضور دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه و تدوین اساسنامه و منشور اخلاقی این اتحادیه خبر داد و افزود: در حال حاضر مشغول فعال کردن ارکان اتحادیه هستیم که شامل مجمع عمومی، شورایعالی، کمیته دائمی و مراکز و موسسات وابسته است.
به گفته کریمیان، موسسه هدایت رسانه، مرکز آموزش رسانه ای اتحادیه و صندوق تعاون تولید، از موسسات وابسته به اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی هستند.
دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی اظهار داشت: جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون های اسلامی با هدف ایجاد رقابت سالم میان اعضا و ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات رسانه ای و تولیدات شبکه های رادیویی و تلویزیونی و موسسات رسانه ای برگزار می شود.
وی تصریح کرد: امسال حدود 600 اثر از 17 کشور شامل جمهوری اسلامی ایران، عراق، افغانستان، آمریکا، هلند، تانزانیا، لبنان، ترکیه، انگلیس، هند، فلسطین، استرالیا، کویت، بحرین، مصر، پاکستان و امارات در بازار فیلم های اسلامی که 17 مهر ماه افتتاح می شود، حضور دارند.
کریمیان با بیان اینکه اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی به مدت سه روز، از 18 تا 20 مهر ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود، افزود: مراسم گشایش این اجلاس روز یکشنبه 18 مهر ماه با حضور مقامات عالی رتبه برگزار می شود و سه شنبه 20 مهر ماه در مراسم پایانی این جشنواره به آثار برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.
وی افزود: همچنین همزمان با برگزاری اجلاس، نمایشگاهی از آخرین دستاوردها و تکنولوژی های روز رسانه ها برپا می شود.
فراهنگ ** 1788 ** 1071/1588 شماره 606 ساعت 17:45 تمام
۰ نفر