۱۴ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4148271
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/14 اجتماعی.آسیب و حوادث.بحران.بانک جهانی قزوین - مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه 270 طرح از تسهیلات بانک جهانی طی پنج سال توسط دولت در این استان اجرا شده است، گفت: این پروژه ها بطور کامل اجرایی شده اند.
به گزارش ایرنا، علی محمد آهنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین افزود: برای اجرای طرحهای بانک جهانی در استان قزوین 480 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد: ساخت 11 مدرسه، 14مرکز درمانی و خانه بهداشت، تامین آب آشامیدنی بهداشتی 61 روستا، حفر 16 دهنه قنات و اجرای طرح هادی در 56 روستا از طرحهای مهم بانک جهانی در استان قزوین بوده است.
این مسوول، خرید 13 دستگاه آمبولانس، ساخت 11 واحد استخر ذخیره آب و پنج طرح آبخیزداری، اصلاح و زیرسازی راه روستایی در هشت محور، ساخت سه سالن ورزشی و ساخت کانال تغدیه مصنوعی آب تاکستان را از دیگر طرحهای مهم بانک جهانی در استان قزوین برشمرد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی ( 18 تا 24 مهر ماه ) اشاره و اظهار کرد: ایمن سازی مکان های حادثه خیز، توجه به مسایل آموزشی و اطلاع رسانی به مردم، ارتقای سامانه مدیریت بحران و تربیت نیروی انسانی ماهر هنگام مواجه با حوادث پیش بینی نشده از راههای موثر در کاهش مخاطرات طبیعی بشمار می رود.
آهنی، اجرای رژه نیروهای امدادی، برگزاری چندین مانور، آموزش چهره به چهره پیرامون حوادث پیش بینی نشده به دانش آموزان در مدارس و گردهمایی کارشناسان مدیریت بحران و افتتاح برخی طرحهای مربوط به این حوزه را از جمله برنامه های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان قزوین اعلام کرد.
وی، اعتبار طرحهای قابل افتتاح در حوزه مدیریت بحران طی هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی را 44 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این طرحها توسط آبفای روستایی و شهری، جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای قزوین از محل اعتبارات ستاد حوادث پیش بینی نشده مورد بهره برداری قرار می گیرند.
این مسوول مقاوم سازی ساختمان ها در برابر حوادث پیش بینی نشده را موجب کاهش چشم گیر خسارات بلایای طبیعی دانست و گفت: دولت دکتر احمدی نژاد توجه خوبی به مساله مقاوم سازی داشته بطوریکه از سال 84 هرسال بیش از 200 هزار واحد مسکونی فرسوده در روستاها و شهرهای زیر25هزار نفر جمعیت بازسازی و مقاوم سازی شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین همچنین گفت: تاکنون 38 هزار و 806 واحد مسکونی فرسوده در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار استان قزوین نیز بازسازی و مقاوم سازی شده است.
وی همچنین میزان خسارات وارده به استان قزوین از حوادث پیش بینی نشده طی 11 سال گذشته را 15هزار و 200 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این خسارات شامل حوادث پیش بینی نشده ای همچون زلزله، خشکسالی و سرمازدگی، سیل و طوفان بوده است.
این مسوول به نقش بیمه در پرداخت بخشی از خسارات وارد شده در حوادث پیش بینی نشده اشاره کرد و افزود: در سال های زراعی گذشته چندین برابر هزینه پرداختی به منظور بیمه شدن به کشاورزان بازگردانده شده است.
آهنی در پایان با ارایه آماری از بروز حوادث و مخاطرات طبیعی طی سال های اخیر در سطح جهان افزود: آمارها نشان از افزایش چشمگیر بروز حوادث پیش بینی نشده در سطح جهان خبر می دهد.
وی در پایان جمهوری اسلامی ایران را از کشورهای دارای دانش پیشرفته در خصوص مسایل مدیریت بحران دانست و یاد آورشد: دانش ایرانی ها در مطالعه و پیش بینی زمان بروز زلزله از ژاپنی ها نیز بیشتر است بطوری که در حال حاضر امکان تشخیص زلزله هایی با قدرت متوسط و صحت هفتاد درصدی تا چند روز قبل حادثه توسط پژوهشگران کشورمان وجود دارد.
616/1448/506 شماره 592 ساعت 17:25 تمام
۰ نفر