۱۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4146504
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/11 ورزش.هند.مسابقات.کشورهای مشترک المنافع تهران - نوزدهمین دوره بازی های کشورهای مشترک المنافع روز یکشنبه در دهلی نو در حالی آغاز شد که تدابیر امنیتی به شدت بر این بازی ها سایه افکنده بود.
به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا و به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، هر چند که این بازی ها طی مراسم باشکوهی افتتاح شد، ولی تدابیر شدید امنیتی کاملا بر مسابقات سایه افکنده است.
در انتقادهایی که پیش از انجام مسابقات از نحوه برگزاری و مسائل امنیتی مطرح شده بود، بسیاری از ورزشکاران و مقامات مسوول کشورهای شرکت کننده علاوه بر مسائل متعدد، نسبت به مسائل امنیتی این بازی ها نیز شکایت داشتند گفتنی است که نوزدهمین دوره بازی های کشورهای مشترک المنافع در حالی در کشور هند برگزار شده است که طی هفته های اخیر مسوولان برگزارکننده این رقابت ها با انتقادهای فراوانی مواجه بوده اند.
بر اساس این گزارش، بسیاری از ورزشکاران و مسئولان ورزشی کشورهای شرکت کننده نسبت به نحوه میزبانی و تامین امکانات رفاهی، رعایت مسائل بهداشتی و کیفیت پائین محل اقامت ورزشکاران در دهکده بازی ها شکایاتی را مطرح کرده بودند.
این عوامل باعث شده بود تا حتی عده ای از ورزشکاران از شرکت در این دوره از مسابقات صرف نظر کنند.
حدود یکصد هزار مامور پلیس و امنیتی از سراسر کشور هند به پایتخت این کشور اعزام شده اند تا امنیت این بازی ها را تامین کنند.
گفته می شود که در راستا با اتخاذ تدابیر امنیتی، تصمیم گرفته شده است که فروشگاه های دهلی در روز افتتاح بازی ها تعطیل شوند.
برگزارکنندگان و سازمان دهندگان این مسابقات که در پر جمعیت ترین کشور عضو کشورهای مشترک المنافع انجام می شود، بر این باور هستند که این دوره از بازی ها به عنوان بزرگ ترین مسابقات در تاریخ ورزش کشورهای مشترک المنافع به ثبت خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، نزدیک به هفت هزار ورزشکار از 71 کشور طی یازده روز در این مسابقات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
بازی های کشورهای مشترک المنافع هر چهار سال یک بار با شرکت مستعمره های سابق انگلستان برگزار می شود.
صویر**2351** 1506 شماره 545 ساعت 19:12 تمام
۰ نفر