۱۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4146485
T T
۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

۱۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4146485
مخالفت با مالیات بر ارزش افزوده ناشی از عدم تمایل به شفاف سازی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/11 اقتصاد.مالیات.ارزش افزوده.انزلی بندرانزلی - نماینده مردم بندرانزلی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفت برخی صنوف و افراد با مالیات بر ارزش افزوده ناشی از عدم تمایل آنها به شفاف سازی است.
حسن خسته بند روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از نیم قرن است که مالیات بر ارزش افزوده در بیش از یکصد و 40 کشور جهان از جمله فرانسه و انگلیس در حال اجراست و میانگین آن 15 درصد می باشد.
وی میزان این مالیات در ایران را سه درصد و پایین ترین میزان مالیات عنوان و تصریح کرد: این قانون از سوی قوه مقننه به تصویب رسیده و اجرای آن توسط دولت، تکلیفی قانونی است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این قانون موجب شفاف سازی درآمدهای تولیدکنندگان و فروشندگان و حذف تدریجی واسطه ها در روند تولید تا مصرف می شود.
وی ادامه داد: مخالفت برخی از طلافروشان با این مالیات به بهانه بالا رفتن قیمت برای خریدار در واقع فرار از پرداخت مالیات است و گرنه در یک سال گذشته قیمت طلا حدود 50 درصد افزایش داشت و تنها در یک ماه گذشته نیز 10 درصد افزایش قیمت پیدا کرد و قیمت طلا در داخل متاثر از قیمت جهانی آن است.
خسته بند با اشاره به واردات غیرقانونی طلا به کشور اضافه کرد: باید ابزارهای لازم برای نظارت در حوزه اقتصاد و دارایی وجود داشته باشد تا خریدها شفاف شود که این امر، در نهایت به سود خریداران خواهد بود. ک/3 620/695/508 شماره 526 ساعت 18:25 تمام
۰ نفر