۱۴ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4126872
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/14 سیاسی.فلسطین.آمریکا.رژیم صهیونیستی تهران - خبرگزاری آسوشیتدپرس با هشدار نسبت به افزایش خشم و نفرت فلسطینیان از آمریکا، نوشت: مردم فلسطین همواره نسبت به سیاست های واشنگتن تردید داشته اند، اما اقدامات خصمانه، طرح وتوی عضویت فلسطین درسازمان ملل متحد و تهدید کنگره برای لغو کمک های مالی بر این خشم و نفرت افزوده است.
این خبرگزاری در تحلیلی از رام الله، با اشاره به تظاهرات فلسطینیان علیه سیاست های آمریکا، سوزاندن پرچم و تصاویر باراک اوباما رییس جمهوری این کشور، متن مقالات متفکران فلسطینی و انتقاد شدید از سیاست های واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی، افزود: سه شنبه گذشته (12 مهر) عده ای از ساکنان کرانه باختری و جوانان فلسطینی در برابر عده ای دیپلمات های آمریکایی، شعارهای ضدآمریکایی سر داده و به سوی آنان کفش پرتاب کردند.
آسوشیتدپرس افزود: بعد از انتخاب اوباما به ریاست جمهوری، مردم فلسطین امید فراوانی برای تغییر خط مشی سیاست خارجی آمریکا به دست آوردند؟ زیرا وی از برگ جدیدی در این عرصه و رابطه با اعراب و جهان اسلام خبر داد.
اما وقتی چند ماه بعد از آن، اوباما از پیگیری اولین خواسته آنها مبنی بر توقف شهرک سازی کوتاه آمد، فلسطینی ها به طور کلی ناامید و از دیدگاه آنها حتی بیش از قبل مجبور به پذیرش خواسته های دولت تندرو تل آویو شدند.
بر اساس این گزارش، بعد از توقف مذاکرات صلح به دلیل اصرار اسراییل برای ادامه شهرک سازی، تشکیلات خودگردان مساله عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را مطرح کرد که با مخالفت آمریکا مواجه شد.
در پی این امر، اعضای کنگره ماه اوت (مرداد/شهریور) بخشی از کمک 200 میلیون دلاری آمریکا به فلسطین را کاهش دادند. دلیل قطع این کمک ها همانگونه که واشنگتن تهدید کرده است، ارائه این پیشنهاد به سازمان ملل متحد است که عصبانیت مردم فلسطین را تشدید می کند.
حنان عشراوی سیاستمدار فلسطینی، وزیر سابق آموزش عالی و تحقیقات و عضو مجلس قانون گذاری فلسطین که از فعالان حقوق بشر نیز هست، در این زمینه گفت : فکر نمی کنم هیچ یک از دولت های آمریکا به این اندازه نسبت به اسراییل وفادار بوده باشند.
وی افزود: فلسطینیان به شدت عصبانی هستند. آمریکا در افکار عمومی فلسطین بی ارزش است و این امر نه تنها بین ما، بلکه در تمام جهان عرب تاثیر دارد . حمایت کورکورانه واشنگتن از اسراییل، هزینه جهانی فراوانی برای آمریکا خواهد داشت.
ایاد ساهر یکی از کارمندان دولتی در غزه نیز خواستار تحریم همه محصولات آمریکایی از جمله مصرفی، فیلم و غیره شده که اعلام اینترنتی آن، با استقبال هزاران فلسطینی مواجه شده است.
ساهر گفت:مردم آمریکا باید بدانند دولت اوباما علیه آینده فلسطین عمل می کند.
صویر1516**9157** شماره 281 ساعت 13:47 تمام
۰ نفر