۲ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4060758
T T
۰ نفر

استاندار کردستان:

۲ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4060758
وظیفه خطیر اهل قلم تقویت مولفه های فرهنگی در جامعه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/02 فرهنگی.استاندار کردستان.شعرا و نویسندگان.کردستان سنندج -استاندار کردستان گفت: شعرا، نویسندگان و اهل قلم وظیفه خطیری در طرح و حفظ مباحث و مولفه های فرهنگی و نیز احیای ارزش های فرهنگ های محلی در جامعه دارند.
علیرضا شهبازی شامگاه چهارشنبه در دیدار شعرا و نویسندگان حوزه فرهنگ و ادبیات کردستان در سنندج اظهار داشت: نویسندگان سکان دار مقابله با تهاجم نرم دشمنان هستند و حفظ ارزش های فرهنگی ملی و محلی بدون توجه به نقش نویسندگان و شعرا امکان پذیر نیست.
وی افزود: مردم و به ویژه نسل آینده انقلاب نیازمند استفاده از تفکر و اندیشه های سازنده اخلاقی و انسانی نویسندگان و شعرا هستند و در این رابطه ضروری است ارتباط بیشتری بین مردم و این قشر فرهنگی برقرار شود.
شهبازی،به حمایت دولت از بخش نشر و چاپ کتاب در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: صنعت چاپ و نشرکتاب از فاکتورهای مهم در توسعه فرهنگی در جامعه بشمار می رود و افزایش تعداد کتاب منتشر شده در کشور در بخش های مختلف از برنامه های زیربنایی فرهنگی دولت عدالت محوراست.
استاندار کردستان در ادامه بر حفظ و تقویت زبان ها و گویش های محلی در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در مورد اینکه زبان کردی و گویش های وابسته به آن از ثروت های ملی کشور محسوب می شود لازم است در این راستا مسوولان فرهنگی، شعرا و نویسندگان استان با همکاری متقابل و دوسویه هرچه بیشتر در جهت حفظ و تقویت آن کوشا باشند.
شهبازی در این جلسه همچنین بر رفع مشکل مالی برخی از نویسندگان و شعرای استان در راستای چاپ آثار خود تاکید کرد.
وی همچنین خواستار همکاری بیشتر صدا و سیمای مرکز کردستان در تولید برنامه های فرهنگی به ویژه در حوزه ادبیات در استان شد.
در ادامه برخی از حاضران در این نشست به ارایه دیدگاه های خود و مشکلات و نارسایی های موجود در این حوزه پرداختند.
533/ 640 شماره 193 ساعت 12:24 تمام
۰ نفر