۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4029370
T T
۰ نفر

استاندار اردبیل:

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4029370
راه اندزی گذرهای مرزی،اهمیت خاصی در ارتقای روابط ایران و آذربایجان دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/15 سیاسی.بازدید.نوار مرزی پارس آباد ، اردبیل - استاندار اردبیل گفت: راه اندازی گذرگاه ها، گمرکات و بازارچه های مرزی بین ایران و آذربایجان، با توجه به وجود نقاط مشترک مرزی و ارتباطات فی مابین، نقش و اهمیت خاصی در ارتقای سطح مبادلات اقتصادی، و روابط دو کشور دارد.
سید حسین صابری در بازدید از پاسگاه ها و نوار مرزی پارس آباد افزود: در تلاش هستیم با تعامل با کشور همسایه و رعایت همه جهات اطلاعاتی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی، نقاط مرزی را برای تردد و مبادلات اقتصادی مردم منطقه آماده کنیم.
به گفته ی وی، برای احداث و گشایش گذرگاه های مرزی، گمرکات و بازارچه های مرزی خواسته و موافقت هریک از دو کشور به تنهایی ملاک نیست و رضایت طرفین مطرح است.
وی با اشاره به اینکه مرزبانان مستقر در نوار مرزی استان اردبیل، با آمادگی کامل و شور و نشاط و شادابی خاصی مشغول دفاع و صیانت از مرزهای آبی و خاکی این خطه از مهین اسلامیمان هستند، ادامه داد: آمادگی بالای سربازان خدمتگزار، درجه داران عزیز و افسران رشید و همه شاغلان در پاسگاه های مرزی، باعث قوت قلب ماها به منظور خدمت در عرصه اجرایی و عمرانی استان خواهد بود.
وی با قدردانی از همت و تلاش و حضور هوشمندانه مرزبانان استان و همه کسانی که در جهت حفظ و ارتقای استقلال ایران اسلامی مشغول خدمتگزاری هستند، گفت: وظیفه خود می دانیم در تامین حداقل زیرساخت ها و نیازمندی های پاسگاه های مرزی و حفاظت از مرزهای آبی و خاکی استان همه اقدامات لازم را به عمل بیاوریم.
پارس آباد با 200 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اردبیل و کناره های رودخانه ی ارس (آراز) با جمهوری آذربایجان حدود 100 کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی دارد.
/530/587/7121 شماره 121 ساعت 12:15 تمام
۰ نفر