۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4004163
T T
۰ نفر

مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس:

۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4004163
30 درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها باید در اختیار تولیدکننده قرار گیرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/08 اقتصاد.کلان.هدفمند تهران- مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون هدفمند کردن یارانه ها، قانونگذار مقرر کرده که 30 درصد درآمد حاصل از این طرح برای جبران هزینه های ناشی از افزایش قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد محمد رضا خباز روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در سال 1389 ، شش هزار میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بخش تولید و به منظور جبران هزینه ها ی ناشی از هدفمند کردن یارانه پیش بینی شده بود ، که سازمان هدفمند کردن یارانه این اعتبارات را باید در اختیار تولید کنندگان قرار می داد ولی به نظر می رسد تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است .
وی افزود: دولت مکانیسم دقیقی برای جبران هزینه خانوارها در اثر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها طراحی و اجرا کرده که این برنامه ریزی برای بخش تولید نیز باید انجام شود.
این نماینده مجلس با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی مناطق مختلف کشور در ایام تعطیلات نوروزی ، اظهار داشت: با استفاده از این فرصت یک تحقیق میدانی انجام دادم و متوجه شدم که تولیدکنندگان دغدغه ها و نگرانی های فراوانی دارند .
وی افزود: برخی تولیدکنندگان قبض های برق و گاز را به من نشان می دادند و نگران پرداخت هزینه های انرژی بودند که در اثر هدفمند کردن یارانه ها افزایش پیدا کرده بود .
خباز گفت: اگر سازمان هدفمند کردن یارانه ، قانون (هدفمند کردن یارانه ها) را کامل اجرا کند ، لطمه ای به تولید وارد نمی شود .
وی افزود: علاوه بر بخش صنعت، قیمت گازوئیل ، برق و سایر سوخت ها برای کشاورزان نیز چند برابر شده ، که سازمان هدفمندسازی یارانه ها باید هزینه های بخش کشاورزی را نیز جبران کند و گرنه کشت بهاری ، با مشکل جدی مواجه خواهد شد .
اقتصام ** 1319**1579 شماره 148 ساعت 12:10 تمام
۰ نفر